Nyitott világú PvP-vel és egy régi karakterosztállyal jön a Diablo 4

Visszatér a rogue az első részből, de alaposan kibővítik.

Nyitott világú PvP-vel és egy régi karakterosztállyal jön a Diablo 4

Ahogy arról korábban már beszámoltunk, a Diablo 4 egyfajta állandóan nyitott, megosztott világban játszódik majd. Ez nem azt jelenti, hogy állandóan látni fogunk mást felhasználókat magunk körül, például a nagy sztoriküldetések alatt biztosan nem, sokkal inkább úgy kell elképzelni a dolgot, mint a napjainkban divatos más megosztott világú játékoknál - például a Destiny 2-nél.

A Diablo 4 legtöbb területe teljesen biztonságos lesz, így nem kell tartanunk véletlenszerű PvP-zéstől, hanem ezt egy külön zónába száműzte a Blizzard, amiről a mostani BlizzCon alatt szerencsére többet is megtudhattunk. A PvP-re kihegyezett zóna neve Fields of Hatred, és ha valaki oda merészkedik, akkor nem csak ellenséges támadástól kell tartania, de kiváló lootokra is szert tehet.

De a Fields of Hatred nem csak arról szól, hogy a játékosok egymást bántsák, hanem számos más elfoglaltságra is lehet számítani, így itt is lesznek mindenféle PvE-ellenfelek illetve különböző események. Ezeket a játékosok teljesíthetik összefogva is, azonban ilyenkor feltétel, hogy menet közben nem támadhatják meg egymást.

Ezek alatt megszerezhetünk mindenféle nagyértékű kincsesládát, amiket azonban nem tudunk azonnal kinyitni, ugyanis előtte egy oltárnál meg kell tisztítanunk őket. Azonban a rituálé alatt mindenképpen ellenségesként jelöl meg minket a játék, így más csoportok, vagy egyéni szerencsevadászok anélkül támadhatnak meg minket, hogy ők ellenségesként lennének megjelölve. Így tehát a rituálé végéig meg kell védeni a kincset, hogy aztán megkaphassuk a zsíros zsákmányt.

Galéria megnyitása

Illetve egészen pontosan csak közvetetten leszünk eredményesek, ugyanis a kincsek egy bizonyos Shards of Hatred nevű fogyóeszközt tartalmaznak, amiket mindenképpen megkapunk, ha megvédtük a rituálét - utána már meghalhatunk, nem fognak elveszni. Ezekből a töredékekből aztán egy kereskedőnél vehetünk majd mindenféle értékes holmit. Ezek nem feltétlenül lesznek jobbak a PvE-ben megszerezhető tárgyaknál, inkább azt mutatják, hogy az adott felhasználó kedveli a PvP-t.

Joe Piepiora, a Diablo 4 egyik vezetője tervezője igyekszik hangsúlyozni, hogy a Diablo 4-ben nem cél, hogy a PvP kiegyensúlyozott legyen.

Éppen ezért nem is építenek be például aréna módot, ahol egyenlő feltételek mellett, zavaró tényezők nélkül eshetünk egymásnak. A Fields of Hatred lényege, hogy állandóan történik valami, és mindig ott a veszély, hogy valaki megtámad, miközben bizonyos tevékenységeket végzünk. Ez azt jelenti, hogy alkalmazkodnunk kell a helyzethez, vagy éppen menekülni, ha úgy hozza a sors. Technikailag az is megvalósítható, hogy úgy szerzünk meg shardokat, hogy közben semmilyen más játékossal nem kerültünk összetűzésbe - ha szerencsénk van.

Azok számára azonban, akik mindenképp a PvP örömeiért jönnének, a Blizzard beépít egy Vessel of Hatred nevű rendszert is. Ez gyakorlatilag megjelöli a pályán azt a játékost, aki a legtöbb másik játékost mészárolta le, akit aztán elindulhatunk levadászni, Ha sikerül legyőzni, akkor extra jutalomban részesülünk. Persze akkor, ha az így megszerzett shardokat el tudjuk vinni megtisztítani, és nem veszi el tőlünk közben valaki.

Galéria megnyitása

A Fields of Hatred világában az egyetlen dolog, amit el tudunk veszíteni, az a közvetlenül megszerzett, de meg nem tisztított shard, semmi mástól nem kell tartanunk. Ja, meg persze a levágott fül, ami visszatér a Diablo 2-ből és a készítők szerint arra sarkallja majd a játékosokat, hogy bosszút álljanak egymáson. Ezeken kívül amúgy semmi komoly veszteség nem érhet minket a PvP-zónában, így a Blizzard szerint alapvetően egy mindenki számára könnyedén élvezhető játékmódról van szó.

Ez alól az egyetlen kivétel, ha hardcore karaktert indítunk. A Diablo 4-en belül ugyanis nincs kivételezés, a hardcore karakternek mindenképpen vége van, akár PvE-ben, akár PvP-ben hal meg.

Visszatér a rogue karakterosztály, kicsit másképp

A Blizzard azt is bejelentette, hogy az eredetileg a Diablo 1-ben szereplő rogue karakter visszatér, igaz, most már egészen máshogy működik majd, mint 24 évvel ezelőtt. Ezzel a rogue egyébként a negyedik bejelentett karakterosztály a barbár, a varázslónő és a druida után. Röviden úgy lehetne összefoglalni ezt az osztályt, mint az eredeti rogue, a Diablo 2-es orgyilkos és a Diablo 3-as démonvadász egyfajta egyvelegét. Ez azt jelenti, hogy az árnyékmágia és a csapdák ugyanúgy rendelkezésre állnak, mint mondjuk a kardok, tőrök, íjak és számszeríjak.

Luis Barriga, a Diablo 4 vezető fejlesztője szerint a rogue egy nagyon mozgékony, gyors karakter, és ezt a képességei is tükrözni fogják. Az egyik ilyen például a Dash, ahol előre csúszva egy rakás ellenfelet támadhatunk meg egyszerre közelharcban. Ennek a sebzése nyilván nem a legnagyobb, viszont számos különböző dologra használható: a pozíciónk gyors megváltoztatására, a harcba való megfelelő belépésre, vagy éppen akár menekülésre is.

Szintén érdekes képességnek hangzik a Shadow Realm. Ilyen a rogue belép az árnyékvilágba, ahol tulajdonképpen láthatatlanul tud lopakodni és extra sebzést okoz. Habár a Diablo 4-ben nem beszélhetünk klasszikus módon lopakodásról, de ez a képesség használható például arra, hogy ellenfelek csoportjait szétválasszuk egymástól könnyebben kezelhető darabokra, és bizonyos részüket magunkkal húzzuk az árnyékvilágba, ahol jobban el tudunk bánni velük.

A rogue egy másik specializációja a Diablo 2-es orgyilkostól érkezik a kombórendszer képében. Ez viszonylag egyértelmű: bizonyos képességekkel kombópontokat gyűjtünk, amiket aztán ellövünk egy másik képességgel. A cél, hogy itt a játékos folyamatosan váltogasson majd a különböző képességek között.

Galéria megnyitása

Végül a harmadik specializáció az Exploit Weakness, ami még ennél is gyorsabb, reflexekre épülő játékmenetet ígér. Itt az a lényeg, hogy ennek aktiválásával az ellenfeleket fölött megjelenik egy ikon, amikor azok elkezdenek bizonyos támadásokat. Ilyenkor megfelelően időzítve kell ellentámadást indítanunk, és ezzel nagy extra sebzést tudunk okozni.

Szintén fontos megemlíteni, hogy a rogue különböző módosításokkal testreszabhatja a fegyvereit és támadásait. Erre a Blizzard azt hozta példának, hogy a Rain of Arrows képesség teljesen más lesz együtt használva fagyasztással vagy mérgezéssel. Konkrétan például az előbbivel lefagyaszthatjuk a játéktér egy részét, míg az utóbbival eléggé brutálisan hullanak majd el a szörnyek. A készítők ígérete szerint az egész nagyon kaotikus, látványos és élvezetes lesz.

Neked ajánljuk

Kiemelt
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
0% THM
{{ product.displayName }}
csak b2b
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap