A Command & Conquer rajongóbázisa, ha már nincs is olyan nagy, mint annak idején, még mindig a játékvilág egyik leglelkesebbje. A C&C játékok legtöbbje mindig is erős modtámogatással volt megpakolva a fejlesztők részéről, de a rajongók ezen SDK-k határait már rég elérték. Mindezek ellenére, a fájlok mélységeiben turkálva mégis készítettek új modokat a játékokhoz, példának okáért csak a Generals Zero Hour részhez 349 mod van fent a ModDB-n, és ebből 24-et frissítettek idén a készítők.
Az EA összességében jó gazdája volt a sorozatnak, több részt ingyen is kiadtak, a teljesen felújított C&C Remastered Collection-t pedig a Blizzarddal ellentétben nem, hogy nem túlárazva adták, de még a forráskódját is a közösségre bízták. Az OpenRA és a CNCNet, vagyis a közösség nagy nyertese lett ennek a gesztusnak, a legtöbb C&C játék könnyedén és gond nélkül játszható teljesen ingyen, szuperül működő közösségi szervereken, modern operációs rendszereken.
Ilyen aktív rajongói/fejlesztői bázis mellett az EA természetesen adhatna ki új játékot, ám úgy érzik, gazdaságilag nem hozná be a fejlesztési költségeket a játék. Ahelyett viszont, hogy tovább sajtolták volna a franchise-t, az Electronic Arts-nál dolgozó C&C fejlesztők és producerek egy újabb hihetetlen eredményt tudtak kilobbizni és végigvinni, ami teljesen megváltoztatja a játéksorozat jövőjét. Egy évvel a C&C Ultimate Collection Steames megjelenés után újabb mérföldkőhöz érkeztünk, ugyanis az EA GPL licenc alatt közkincsé tette a Command & Conquer játékok több részének is a forráskódját.
Jim Vessella segítségével a CNCNet egyik vezetője, a C&C rajongó Luke Feenan dolgozott azon, hogy publikálható állapotba kerüljenek ezek az értékes C&C tartalmak. Extraként egy videót is készítettek (lásd fent), amiben belsős körökön kívül sosem látott archív felvételeket nézhetünk meg a C&C Renegade és Generals játékokról.
A C&C és a Red Alert után most nyílt forráskódú lett a a Renegade és a Generals is.
A W3DHub a mai napig sokat tesz a Renegade-ért, így számukra jelenthet hatalmas segítséget a C&C Renegade GPL licences forráskódja. A sorozat most lett 23 éves, így ez a hír különösen jókor jött. Ezzel egyidőben azonban a C&C Generals és a Zero Hour is megkapta a saját forráskódját, ami elképesztően nagy segítség lesz majd a közösségnek, ez a játék ugyanis olyan bugokat és hálózati szinkronizációs hibákat hordoz magában, aminek a kijavítása innentől kezdve lehetségessé válik.
A többi C&C játékhoz is hozzányúltak, ugyanis a következő címek Steam Workshop támogatást kaptak, ennek köszönhetően pedig rendkívül egyszerűen lehet a közösség által készített pályákat letölteni és játszani rajtuk.
- C&C Renegade
- C&C Generals & Zero Hour
- C&C 3 Tiberium Wars and Kane’s Wrath
- C&C Red Alert 3 & Uprising
- C&C 4 Tiberian Twilight
A közösségnek azonban most fel kell készülnie az új javításokra, a modokat és az online játékokat az új verzióval egyelőre még nehezebb lehet elérni, így pár nap kellhet, míg például a GenTool vagy a C&C: Online minden problémát elhárít.
Érdekesség még, hogy a Tiberium Alliance is megjelent az új C&C frissítésekkel egy időben. A Tiberium Alliance nem a legjobb játék a sorozatban, egy böngészős spin-off, ami igazából több, mint 10 éves, így elég érdekes, hogy megjelent Steamen, de ha valaki itt játszana vele, mostantól ezt is megteheti.