Neverwinter MMO: Ne írjuk még le

Hogyan lett kooperatív szerepjátékból MMO és milyenek lesznek a mikrotranzakciók... mindent megtudhattok hírünkből.

Neverwinter MMO: Ne írjuk még le

A Cryptic anno nem durrantott nagyot sem a Champions Online-nal, sem a Star Trek Online-nal, amikor pedig a Neverwinter bejelentésre került, éppen leépítések voltak a cégnél, így érthető, hogy sokan már csak emiatt sem vettek tudomást az új próbálkozásukról.

A fejlesztés alatt a Crypticet birtokló Atari is tönkrement, ami után a céget és a játékot felvásárolta a kínai free-to-play MMO mágnás Perfect World Entertainment amerikai ága. A csapat szerint ez volt a legjobb dolog ami történhetett velük...

Annak idején a Neverwintert még kooperatív szerepjátéknak jelentették be, de ennek csak az volt az oka, hogy nem tudták biztosítani a Crypticnek azokat az erőforrásokat, amivel megvalósíthatták volna az eredeti MMO terveiket. Amikor a Runic Games-et (Torchlight) is a szárnyai alatt tudó Perfect World Entertainment bejött a képbe, ők mögéjük álltak annyi pénzzel, hogy megcsinálhassák, amit mindig is akartak. Másfél évvel ezt követően már elkezdték a zárt bétát, erről a Rock, Paper Shotgun írt is egy összefoglalót, nekik tetszett, amit láttak. Ha eddig még nem volt szerencsétek gameplay bemutatót látni, íme:

Craig Zinkievich szerint ez a legjobb játék, amit eddig a Cryptic elkövetett, amely már dollármilliós befektetés gyümölcse. Természetesen annyit nem tudtak azért beletenni, mint a Zenimax a TESO-ba, vagy az EA és a BioWare az SWTOR-ba, de azért így is szép pénzből készült. A játék azzal is elbüszkélkedhet, hogy az első nyugati MMO, mely kifejezetten ingyenesen játszhatónak készült, nem csak áttért rá.

"A Crypticnél tényleg hisszük, hogy az előfizetéses MMO-k ideje lejárt. Az embereknek így is nagyon sok havi kiadásuk van, nem szeretnek bevállalni még egy ilyet is. A free-to-play hozta az elmúlt évek MMO sikersztorijait."

Mit jelent mindez? Hogy nagyon sokat fektettek a legjobb mikrotranzakciós stratégia kidolgozására, amiben a Perfect Worldnek is hatalmas tapasztalata van.

A Neverwinterben a maximális 60-as szintig elmehettek teljesen ingyen az 5 választható kaszt bármelyikét használva. Nincsenek bosszantó megkötések, minden tartalom és az összes funkció nyitva lesz előttetek.

Ez egyben azt is jelenti, hogy nem lesz a játékban grindelés, hogy hónapról hónapra a képernyő előtt tartsanak benneteket. A Crypticnél azoktól a játékosoktól várnak pénzt, akik igazán elkötelezettek és szeretik a játékot. Lesz rengeteg külsőség (cosmetic itemek) és presztízs tárgy, hátasok és társkarakterek akik fizetősek lesznek.

A játékbeli fizetőeszközként funkcionáló Astral Diamond átváltható lesz majd a mikrotranzakciós pénzeszközre, Zenre, így ha sok időtök van, akkor a küldetésekkel összegyűjtött gyémántjaitokat feldobhatjátok majd az aukciós házban... Ez egyelőre nem jelenti azt, hogy ki is tudjátok venni a pénzeteket a játékból, mint például az EVE-ben, de a fejlesztők fontolgatják, hogy később erre is adnak módot.

A Neverwinter MMO szabad utat enged a játékosok által generált tartalmaknak is. A Foundry névre hallgató eszközkészlettel elmesélhetitek az általatok megálmodott kalandokat. Arra viszont ne számítsatok, hogy majd boss-run instákat csinálhattok (amiben nincs más, csak egy erős főgonosz, aki majd legendás tárgyakat dob), mert a Cryptic nem engedi ki a kezéből a loot kontrollálását. Így ha raktok is be erősebb ellenfeleket, azoknak legyőzéséért nem járhat kiemelkedő jutalom.

Természetesen lesz PVP is, méghozzá 10-es szinttől. Két 5 fős csapat küzdhet majd irányítási pontokért, amiket tartani kell. 60-as szintél pedig elérhetővé válik egy hatalmas zóna, ami PVE, de átfordul PVP-be, aztán PVE kazamatába. Ez lesz Gauntlgrym, a legendás törpe város, amit a Salvatorét olvasó fantasy rajongóknak nem kell bemutatni (a játékban sok ismerős karakter feltűnik majd, így például Árnyköpenyes Valindra is).

A játéknak egyelőre nincs megjelenési dátuma, de a nyílt béta április 30-án indul, amitől már nem lehet túl messze a megjelenés sem. Itt fontos elmondani, hogy a bétás karakterek nem kerülnek törlésre, úgyhogy gyakorlatilág már akkor elstartol a játék. A Founders Pack vásárlói 12-én részt vehetnek egy 60 órás bétahétvégén, ami alatt tesztelhetik a szakmákat (kovácsolás, bőrművesség stb.).

"A Neverwinter a Cryptic és a Perfect World biztonyítéka arra, hogy az alapoktól free-to-playnek tervezett MMO játékok versenyezni tudnak a dobozos, előfizetős címekkel."

A végén álljon itt még egy kis gameplay, amely bemutatja a játék első kazamatáját:

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward