A Half-Life: Alyx körülbelül egy hónappal a Cyberpunk 2077 előtt jelenik meg, tovább növelve ezzel a várhatóan eléggé zsúfolt tavaszi időszak felhozatalát. Egy befektetőknek tartott konferenciahíváson rá is kérdeztek a CD Projekt Rednél, hogy nem tartanak-e attól, hogy ez hatással lehet a Cyberpunk 2077 sikerére.
Michal Nowakowski alelnök válaszában elmondta, hogy a Half-Life: Alyx a felhasználók nagyon kis részét fogja érinteni a VR miatt, és hogy szerinte a Valve eleve nem számít arra, hogy brutálisan sokat adnak majd el belőle. "Én csak arra tudok gondolni, hogy a Valve kizárólag azért dobja piacra ezt a játékot, mert érdekeltek a hardveres üzletben is. Vélhetően ezzel próbálják meg növelni a VR felhasználói bázisát, de ez akkor is csak egy nagyon-nagyon kis rétegnek szól majd" - mondta.
"A piac szempontjából tehát egyáltalán nem aggódunk. Ők inkább a hardveres eladásokat szeretnék megtolni, míg mi a nagy tömegekre célzunk konzolokon és PC-n, hiszen a Cyberpunk 2077-hez nem szükséges semmilyen VR-os eszköz" - folytatta.
Nowakowski szerint elképzelhető, hogy a Half-Life: Alyx majd beindít valamit, és hosszabb távon ennek köszönhetően bővül jelentősen a VR-os eszközök piaca, de biztosan nem a Cyberpunk 2077 megjelenésének környékén fog megtörténni, hanem csak hosszabb távon. Szerinte előbb-utóbb kinőheti magát a VR, de egyelőre üzleti szempontból a CD Projekt Rednek nem érdemes foglalkoznia vele. Ezzel kapcsolatban megjegyezte, az sem valószínű, hogy a régebbi játékaikból készítenek VR-os verziót, mert szerintük a VR-ra az alapoktól kell kialakítani a megfelelő játékot, hogy az jó is legyen.
Az tényleg esélye, hogy a Half-Life: Alyx megpörgetni majd a VR-os headsetek piacát, ugyanis a bejelentés óta a felhasználók annyi Valve Index szettet vásároltak, hogy az jelenleg hiánycikk az Egyesült Államokban és Kanadában. Érdemes újra megemlíteni, hogy minden Index tulajdonos kap majd egy ingyenes példányt a játékból.