Nem szeretjük a női főszereplőket?

"Nem kényszerítheted a játékosokat, hogy lesmároljanak egy másik hapsit... az nagyon kínos."

Nem szeretjük a női főszereplőket?

A téma a Capcom hamarosan megjelenő sci-fi kalandjátékának, a Remeber Me-nek kapcsán jött elő, melynek főszereplője a gyengébb nemet erősíti. Nilin, mint a játékos avatárja kapcsolatban van egy férfival.

"Voltunk néhány cégnél, akik azt mondták, hogy nem akarják kiadni, mert nem lenne sikeres. Egyszerűen nem lehet női főszereplőd játékokban. Egész egyszerűen férfinak kell lennie" - panaszolta Jean-Maxime Moris a Penny Arcade-nek. "Akartunk egy kis betekintést adni Nilin magánéletébe, ami egy pontnál tartalmazott egy olyan jelenetet is, ahol megcsókol egy férfit. Erre több ember is azt mondta nekünk, hogy 'Öcsém, nem erőltetheted egy férfira, mint a játékos, hogy megcsókoljon egy másik pasit a játékban. Ez nagyon kínos'."

Mire a Remember Me oda jutott, hogy bemutassák a kiadóknak, már nagyon sok munka lett volna megváltoztatni Nilin nemét. Ennél fogva számos kiadó úgy döntött, hogy nem érdekli őket az anyag.

"Én erre csak azt tudtam mondani, hogy ha ez így megy tovább, sosem lesz érett a médium. Meg kell ütni egy bizonyos szintű mélységet, ez egyáltalán nem a szexuális irányultságotokat kérdőjelezi meg. Nekem nagyon furcsa ez az egész."

A kiadókat igazából nem érdekli ez az egész, csak a számokat nézik, azok pedig azt mutatják, hogy a kizárólag női főszereplős játékok nem fogynak olyan jól, ezért aztán már jó ideje nem is igen próbálkoznak velük, ezek a játékok kisebb kiadói támogatást élveznek, amivel gyakorlatilag ördögi kör alakult ki. Nem reklámozzák őket annyira, ergo esélyük sincs kikerülni ebből a státuszból.

A kizárólag férfi főszereplős játékok 25%-kal jobban teljesítettek a választható nő-férfi karaktereseknél és 75%-kal jobban a kizárólag női főszereplősöknél. Ezért aztán oda jutottunk, hogy utóbbiak csak a 40%-át kapják meg marketing büdzsének is (a férfi főszereplősökhöz viszonyítva).

A hírre egyébként rögtön jött válasz is az ipar berkein belülről. A Mass Effect 3 egyik írója beszélt az igazán érdekes női karakterek megalkotásáról. Ann Lemay az Omega DLC-vel példálozott, melyben ha női Shepardot veszünk alapul, akkor 3 igazán erős nő került előtérbe: Aria, Nyreen Kandros és persze FemShep. (Azért azt tegyük hozzá, hogy ha meg a férfit, akkor egy tuti kék csajt kapunk, madaras(=turián) gyertyatartóval, még ha végül nem is áll kötélnek Aria, akkor is.)

No persze könnyű nekik, akik a trilógia első két részénél az alapértelmezett férfi Shepardot rakták minden hirdetésbe.

"Ha túl tudjuk tenni magunkat az ilyen karakterek irányába tanúsított ellenálláson a játékainkban - legyenek ők játszható vagy nem játszható karakterek -, akkor őszintén hiszem, hogy gazdagabb narratívát kapunk, ami szélesebb közönséget vonz. Ennek eredményeképp az ipar nagyobb és sokkal érdekesebb játszóteret kap. Ezzel mindenki nyer."

Nektek mi a véleményetek? Szerintünk annyira nem csoda, hogy egy fehér férfi főleg egy fehér férfi karakterrel tud igazán azonosulni. Női főszereplők esetében az erősebb nem inkább csak a szemeit legelteti karakterén, nem próbál azonosulni vele, ami természetes gátja a mély beleélésnek. Ezzel nem lehet mit tenni, amíg nem lesz legalább annyi női játékos, mint férfi, nem fog változni a dolog.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward