Nagyot esett az iPhone-ok forgalma, és így az Apple bevétele is

Az Apple számára nehezen indul az év a vállalat pénzügyi beszámolója alapján.

Nagyot esett az iPhone-ok forgalma, és így az Apple bevétele is

Megjelent az Apple legfrissebb negyedéves jelentése, amiből kiderült, hogy a vállalatnak továbbra sem úgy fut a szekere, ahogy azt szeretné. Az okostelefonok eladása még mindig leszálló ágban van, szerencsére aránylag jól tudta növelni a bevételeit szinte minden már területen, így majdnem kompenzálta azt a kiesést, amit az iPhone-ok gyengélkedése okozott.

Az Apple az előző negyedévben, az ünnepi időszak alatt 84,3 milliárd dolláros bruttó bevételt jegyzett, egy évvel korábban pedig 61,1 milliárdos eredményt ért el, ezt viszont most nagyjából öt százalékkal alulmúlta, mivel a cég beszámolója szerint „csak” 58 milliárd dollárnyi bevételre tett szert. Ez semmi esetre sem mutat jól, de a befektetőket nem érte meglepetésként a dolog, minden előrejelzés arra utalt, hogy akár még ennél rosszabb is lehetett volna a cég pénzügyi eredménye, így az az érdekes helyzet alakult ki, hogy a rossz hír ellenére a tőzsdén erősödött a cég értékpapírja. A nettó profit már egy kicsit jelentősebben esett, mint a bevétel, ezen a téren több mint 16%-os mínuszt volt kénytelen elkönyvelni az Apple. A 2018-ban jegyzett 13,8 milliárd dollár 11,56 milliárdra olvadt, tehát romlott az vállalat profitképessége is, ami vélhetően annak tudható be, hogy az iPhone-okon nagyobb az árrés, mint az egyéb termékeken.

Az Apple azt már nem hozza hivatalosan nyilvánosságra, hogy mennyi készüléket ad el, csak arról számol be, hogy mekkora volt az adott eszközből a bevétel. Több mint 17 százalékkal esett vissza az iPhone-okból származó bevétel, ami meglehetősen durva egy év alatt. Tavaly ilyenkor még 37,5 milliárd dollár bevételt tudott felmutatni a cég csak a mobilokból, most viszont már ez a szám 31 milliárd dollárra apadt. Egyébként más, nem hivatalos forrás szerint elképesztő mértékben, mintegy 30 százalékkal zuhant meg a mobilok eladása, a tavalyi 52,2 milliós példányszámot követően ebben az évben már csak 36,4 millió iPhone talált a második pénzügyi negyedévben gazdára. Ebből az következik, hogy a korábbinál nagyobb a haszon egy-egy mobilon, viszont jelentősebb mértékben zuhant a kereslet, mint ahogy javult a jövedelmezőség. Az Apple-nek idén mindenképpen változtatnia kellene a tavaly bevezetett stratégiáján, mert ennek így nem lesz jó vége; talán még a mobilpiaci harmadik helyét is elbukhatja belátható időn belül, pedig egy éve még a második volt.

Galéria megnyitása

Gyengélkedett még a személyi számítógépes részleg is, de itt csak egy minimális visszalépés történt a bevétel tekintetében. A Mac-ekből származó összeg tavaly 5,77 milliárd dollár volt, most pedig mindössze 5,51 milliárdról számolhatott be az Apple. Viszont néhány piacon így is kétszámjegyű volt a növekedés, például Dél-Koreában és Japánban, így nem teljesen csalódott a cupertinói alakulat. Az iPadek viszont már szépen teljesítettek az idei első negyedév leforgása alatt, hiszen 21,5 százalékkal sikerült fentebb tornászni a táblagépekből befolyt összeget egyetlen év alatt. Lényegében szép lassan ki lehet jelenteni, hogy az iPadek túl vannak a mélyponton. A vállalat több új modellt is bejelentett az elmúlt időszakban, visszatért például az iPad Mini megújult belbeccsel. A 4 milliárdos bevételét itt egészen pontosan 4,872 milliárdra tudta növelni a cég.

Galéria megnyitása

Kiemelendő még a hardverek terén, hogy a lakáskiegészítők, viselhető eszközök és más megoldások forgalma is szépen gyarapodott, erről a területről 5,1 milliárd dollárt folyt be, ami 30 százalékkal szárnyalta túl az egy évvel korábbit. Az Apple főleg az okosóráknak és az AirPods fülhallgatóknak köszönheti ezt az eredményt, ezeknek a viselhető kiegészítőknek a bevétele 50 százalékkal emelkedett a vizsgált időszakban. És ezen a téren további növekedés várható a vezeték nélküli töltési lehetőség megjelenésének és az új generációs AirPodsnak köszönhetően.

Galéria megnyitása

Az Apple nagyon ráfeküdt arra, hogy a szolgáltatásokból származó bevételét növelje, és ez jól is megy a vállalatnak. Egy éve erről a területről még kevesebb mint 10 milliárdja származott, most viszont már 11,45 milliárd dolláros szám szerepel a pénzügyi jelentésben. A 16 százalékot meghaladó növekedést azzal érte el az Apple, hogy az összes szolgáltatására vonatkozóan tudta növelni az előfizetők számát, már 390 millió aktív előfizetés van a teljes portfoliójában. Az App Store, az Apple Music, az AppleCare, az Apple Pay és az egyéb felhős szolgáltatások is kétszámjegyű növekedést abszolvált. És a profit is az egyharmadával növekedett a szolgáltatások terén, ami szintén jó hír az cég számára.

Az Apple zárásul szolgált némi előrejelzéssel arra vonatkozóan, hogy mit vár a következő negyedévtől. A vállalat úgy kalkulál, hogy a teljes bevétel 52,5 és 54,5 milliárd dollár között fog alakulni, ami nagyjából szintben lenne a tavalyi produkciójával, 2018 harmadik pénzügyi negyedévében ugyanis 53,3 milliárdos bruttó bevételt könyvelhetett el. Szóval a cupertinói alakulat abban reménykedik, hogy legközelebb már tudja tartani az egy évvel korábbi szintet.

Neked ajánljuk

Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward