Habár a Dishonored 2 egy kifejezetten jó játék, a PC-s verziót nagyon nem sikerült eltalálnia az Arkane stúdiónak. Az id Tech alapokra épített saját Void motorjukkal valamiféle fundamentális probléma lehetett, ugyanis a PC-k széles skáláján volt képes rendkívül változékony (többnyire rossz) teljesítményt mutatni.
Nem csoda hát, hogy a rajongók aggódnak, és a Prey PC-s verziója felől érdeklődnek a stúdiónál. Ahogy azt a demótesztünkben is megírtuk, a Prey nem az Arkane (vagy id) motorjára épül, hanem a CryEngine-t használja, így tulajdonképpen a Dishonored 2 után nem vonhatunk le következtetéseket erre nézve.
Raphael Colantonio, az Arkane vezetője azonban elmondta, hogy a stúdió sosem utólag portol PC-re. Főleg azért nem, mert maga a fejlesztés is PC-n kezdődik, és a PC-s verzió a teljes folyamat során nagy figyelmet kap náluk. "Ami miatt mégis előfordulhat, hogy a PC-s felhasználók problémákat tapasztalnak, az egész egyszerűen a nagyon sokféle hardverből ered. De néha az időzítés sem szerencsés, ha például akkor jönnek ki új driverek, mint amikor megjelenik a játékunk, és ez okoz gondokat."
A Dishonored 2 tapasztalataira építkezve azonban most dupla annyi energiát fektettek a tesztelésbe, és a megjelenés előtt biztosak akarnak lenni abban, hogy a játék a lehető legtöbb konfiguráción simán fut. "A játék tulajdonképpen már régen készen van. Az utóbbi hónapokat pedig azzal töltöttük, hogy mindenféle hardveren teszteljük a játékot, úgyhogy eléggé magabiztosak vagyunk a végeredményt illetően. Persze teljesen biztosak sosem lehetünk semmiben" - fejezte be.
A Prey május 5-én jelenik meg PC-re, PS4-re és Xbox One-ra, emlékeztetőül pedig álljon itt ismét a gépigény:
Minimum:
CPU: Intel i5-2400, AMD FX-8320
GPU: GTX 660 2GB, AMD Radeon 7850 2GB
Memória: 8 GB
Ajánlott:
CPU: Intel i7-2600K, AMD FX-8350
GPU: GTX 970 4GB, AMD R9 290 4GB
Memória: 16 GB
Valamint a változtatható grafikai opciók:
- Object Detail
- Shadow Quality
- Texture Quality
- Anisotropic Filtering
- Anti-Aliasing
- Horizontal Field of View
- Screen Space Directional Occlusion
- Screen Space Reflections