Nagy reményeket fűz a Capcom a Resident Evil: Village-hez

Az előző rész még évek után is nagyon népszerű.

Nagy reményeket fűz a Capcom a Resident Evil: Village-hez

Számos nagy kiadóval ellentétben a Capcom jellemzően nem az ünnepi szezonra koncentrál, hanem inkább az év első felében jelenteti meg a nagy játékait. Kiichiro Urata, a vállalat európai vezetője szerint így a Capcom-rajongók egy csendesebb időszakban tudják élvezni a játékokat, később pedig leárazásokkal, akciókkal tudják vonzóbbá tenni a termékeket.

A Capcom szerint egyébként most már nem annyira számít, hogy mikor jelenik meg egy játék, ez régen sokkal fontosabb volt.

"Korábban megpróbáltunk belőni egy megjelenési időablakot, ami jellemzően amúgy is kívül esett az ünnepi szezon őrületén, így a játékaink több levegőhöz tudtak jutni. Az első napos eladások még mindig fontosak nekünk és a partnereinknek is, azonban az utóbbi öt-tíz évben a digitális értékesítések előretörésével az látszik, hogy egy termék életciklusa jelentősen meghosszabbodott. Többé már nem csak az első hétről szól minden, hogy aztán a következő hónapokban a boltok polcain elfoglalt megfelelő helyekért harcoljunk az új címekkel szemben."

A Capcom az utóbbi években nagy sikert aratott a Resident Evil-játékokkal. Bátran mondhatjuk, hogy a remekül sikerült hetedik rész és a többségében kiváló remake-ek visszatették a sorozatot a méltó helyére. A kiadó elárulta, hogy még most, négy évvel a hetedik epizód megjelenése után is eladnak belőle minden évben 1 millió példányt. Ehhez persze megfelelő promóciók és akciók is szükségesek, de tisztán látszik, hogy az első 12 hónap után is népszerű tud maradni egy játék.

Természetesen, ahogy az egész játékipart, úgy a Capcom teljesítményét is megdobta a koronavírus-járvány, ám Urata erről a következőt gondolja: "Nem feltétlenül örülök annak, hogy a felhasználóink és eladásaink száma egy pusztító járvány miatt növekedtek meg. Jelenleg számunkra az a legfontosabb, hogy a Capcom csapatai minden megtesznek ezekben a nehéz időkben, hogy a játékok időre elkészüljenek és megfelelő minőséget nyújtsanak a rajongóknak. Ugyanakkor persze hálásnak kell lennünk, hogy amíg más üzletekre rosszul hatott a vírus, mi szerencsére növekedést tudtunk felmutatni".

Érdekes tanulság volt a kiadó számára, hogy az utóbbi 12 hónapban az újonnan érkezett felhasználók alaposan elkezdtek szemezgetni a Capcom régebbi címei közül is, és ha valamiben, hát ebben erős a japán óriás, hiszen legalább 300 olyan játékuk van, amihez hozzá lehet férni. Elmondásuk szerint ezekre az új felhasználókra lehet majd építeni a következő években.

Az érkező Resident Evil: Village kapcsán Urata elmondta, hogy sokan úgy tekintenek a játékra, mint az első igazán új generációs third-party címre, de ez nem teljesen igaz. Habár a játék tényleg megjelenik PS5-re és Xbox Series-konzolokra, és ezeket alaposan ki is fogja használni (lesz például sugárkövetés is), de nem szabad elfelejteni, hogy megjelenik PC-re, PS4-re és Xbox One-ra is. Urata szerint éppen ezért nem jelent gondot, hogy egyelőre viszonylag alacsony az új konzolok felhasználói bázisa, ugyanis nagyjából minden platformon elérhető lesz a játék.

Neked ajánljuk

Kiemelt
Csak gépösszerakó
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ product.displayName }}
csak b2b
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap