Shop menü

NAGY GONDOK LEHETTEK A BATTLEFIELD 2042 FEJLESZTÉSE ALATT

Ráadásul a bennfentesek szerint mindenképp a Call of Duty-t kellett másolni.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Nagy gondok lehettek a Battlefield 2042 fejlesztése alatt

Lezajlott a Battlefield 2042 bétatesztje, és a rajongók egyelőre nincsenek elragadtatva a látottaktól. Nem csak a sok bug és hiba keserítette el őket, hanem is, hogy sokak szerint számos fontos dolog elveszett a Battlefield jellegzetes karakteréből.

De mi történhetett?

A hibákra a magyarázat érdekes. Az Electronic Arts és a DICE a helyzetet látva azt kommunikálta, hogy a béta klienst hónapokkal ezelőtt ágaztatták el a teljes megjelenésre szánt klienstől, és hogy azóta a problémák jelentős részét már kiküszöbölték. Azonban jelek már elég korán felbukkantak azzal kapcsolatban, hogy problémák lehetnek annak ellenére, hogy legalább négy stúdió dolgozik a játékon, és hónapokkal ezelőtt az Electronic Arts vezérigazgatója, Andrew Wilson úgy nyilatkozott, hogy még meg is előzték az ütemtervet.

Az alfatesztet júliusra tervezték, azonban eltolták augusztus közepére, majd később a bétateszt idejét is eltolták, és persze a végleges megjelenés dátuma is módosult. 

Tom Henderson azonban belsős forrásokra hivatkozva úgy tudja, hogy a DICE állításával szemben a béta build nem több hónapos, sőt, valójában szeptember közepéről származik. Valójában a fájlokból kiderítette, hogy szeptember 20-i a build, tehát egy nappal azelőtti, mint hogy eredetileg el kellett volna indulnia a bétatesztnek szeptember 21-én.

Ez persze nem jelenti azt, hogy egyébként maga a béta ne származhatna egy több hónappal ezelőtt leágaztatott verzióból, csak azt, hogy semmit nem módosítottak rajta az eredeti dátumhoz képest, hiába csúsztatták el a bétatesztet október 6-ra.

Bennfentes források szerint hónapok óta komoly problémák vannak a játékkal a stabilitás és a bugok területén, többek között ezért sem demózta a DICE az anyagot a GamesComon élőben. A források szerint a problémát szokás szerint a menedzsment okozza, akik vagy nem megfelelően foglalkoznak a projekttel, vagy egyszerűen csak szó nélkül végrehajtatják a felsőbb utasításokat.

Azt is hallani, hogy a vezetésnek nagyon tetszett a 2019-es Call of Duty: Modern Warfare, és azt követelték a fejlesztőktől, hogy bizonyos pontokon gyakorlatilag le kell másolni. Így került ki a Battlefieldekben alapnak számító class-rendszer és kerültek be az operátorok (specialisták) a Modern Warfare alapján.

A DICE tartott egy eseményt streamereknek és YouTube-videósoknak, ahol még a zárt bétával tudtak játékmenetet rögzíteni, erre azonban első körben olyan arcokat hívtak meg, akik korábban kifejezetten a Call of Duty-val foglalkoztak, és ezt megelőzően egyáltalán nem is töltöttek fel Battlefield-tartalmakat.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére