Shop menü

MUSZÁJ VOLT A MICROSOFTNAK MEGVENNI A BETHESDÁT AZ XBOXOS STARFIELDÉRT

Folytatódik az FTC elleni jogi ütközet a bíróságon.
Török Roland
Török Roland
Muszáj volt a Microsoftnak megvenni a Bethesdát az Xboxos Starfieldért

A játékipar óriásai folytatják az egymásra mutogatást a bíróságnál, ugyanis az FTC továbbra is kitart amellett, hogy nem szabad hagyni az Activision Blizzard-üzlet létrejöttét. 

Phil Spencer, az Xbox részleg vezetője The Verge beszámolója szerint a bíróságon megindokolta, hogy miért is akarták felvásárolni a Bethesdát, miért érezték létfontosságúnak az üzlet létrejöttét.  "Amikor mi felvásároltuk a ZeniMaxot, az egyik ösztönző dolog az volt, hogy a Sony fizetett a Deathloop és a Ghostwire címekért, hogy a Bethesda ne hozza ezeket a játékokat Xbox-ra. Amikor meghallottuk, hogy a Starfield az Xbox platformról való potenciális kimaradással is végződhet, tudtuk, hogy nem lehetünk olyan pozícióban a harmadik helyen, hogy ennyire alulmaradunk a tartalom birtoklásában, ezért muszáj volt bebiztosítani magunkat, hogy életképes maradjon az üzletünk.” 

Phil Spencer korábban azt nyilatkozta, hogy az Elder Scrolls VI még több, mint öt évre van a megjelenéstől, így amikor most megkérdezték tőle a bíróságon, hogy a játék Xbox exkluzív lesz-e, azt válaszolta, hogy még nem tud erre felelni, mert a kiadási időpont még túl messze van.  

Volt viszont még erős beszéde az Xbox vezérnek. 

„Minden alkalommal, amikor egy játékot szállítunk a PlayStation-re, a Sony 30 százalékot kap a platformján megtermelt bevételekből, és később ezt a pénzt arra használják, hogy megpróbálják az Xbox túlélési lehetőségeit csökkenteni a piacon. Próbálunk versenyezni, de ahogy mondtam, az elmúlt 20 évben ezt nem sikerült hatékonyan megtennünk.” 

Egy másik kérdés, a fejlesztés is fontos, hiszen a Microsoftnak vannak játékaik PlayStation konzolon, például a Minecraft. Spencer szerint a Sony „elfelejtett” nekik PlayStation 5 devkiteket küldeni, ezért nem tudnak hatékonyan játékot fejleszteni a konzolra. Jelenleg csak a PlayStation 4-re tudnak megfelelő minőségű terméket biztosítani, a Minecraft esetében a Sony miatt nem tudnak áttérni a PS5 kiadásra, mert az akadályozza őket ebben.  

A Sony korábban bejelentette azt is, hogy nem küld információkat az új PlayStation-ről az Activision Blizzardnak, nehogy a Microsoftnak szivárogtassanak. Amennyiben ez így lesz, akkor a Sony saját magának szándékosan okozza a problémát azzal, hogy nem lesz megfelelő minőségű a COD a saját konzolján.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére