Tovább zajlik az Activision Blizzard felvásárlása körüli szappanopera, és úgy tűnik, a Microsoft most egy lépéssel közelebb jutott hozzá, hogy végbemenjen az üzlet. Korábban többször írtunk már arról, hogy az egyik legnagyobb akadályt a brit versenyhivatal jelenti, akik bizony eléggé akadékoskodnak. A Competition and Markets Authority (CMA) korábban számos aggályát kifejezte, melyek között a felhős szolgáltatásokkal kapcsolatos piaci dominancia is felmerült, de leginkább a Call of Duty kapcsán akadtak gondjaik.
Egészen konkrétan a hatóság koábban azt javasolta a Microsoftnak, hogy ha át szeretné vinni a felvásárlást, akkor fel kellene darabolnia az Activision Blizzardot, de legalább a Call of Dutyt valahogy le kellene választani az óriáskiadóról.
Most azonban a hatóság közölte, hogy "jelentős mennyiségű új bizonyítékot" kaptak, ami alapján egy új véleményt alakítottak ki az ügyben. Ez a vélemény még nem végleges, azonban a hatóság arra jutott, hogy a Call of Duty kapcsán érdemben nem csökkenne a piaci verseny az Activision Blizzard felvásárlását követően.
A felhős egyeduralommal kapcsolatban még mindig vannak aggályaik, azonban a Call of Duty kapcsán megnyugodtak.
Hogy miért? A hatóság kapott új számokat a Microsofttól. Míg a korábbi számok alapján arra jutottak, hogy a Microsoft egyértelműen profitálna abból, ha exkluzívvá tenné a Call of Duty-játékokat, az új számok fényében ezt már nem így látják. Pontos adatokat nem adtak ki, de szerintük a kapott információk alapján látható a Call of Duty vásárlóközönségének felépítése és vásárlási szokásai (tehát vélhetően az, hogy melyik platformon veszik a játékot, és azon belül is melyik platformon költenek több pénzt), és ebből arra lehet következtetni,
hogy a Microsoft jelentős mennyiségű pénzt bukna, ha nem adná ki rivális platformokra a Call of Duty-sorozatot.
Éppen ezért a hatóság szerint a Microsoft nagyon is erősen ösztönözve van arra, hogy a továbbiakban is megjelenjen a Call of Duity többek között a konkurens PlayStation-platformokon is.