Mini Ninjas – Kicsi a ninja, de erős

Vajon a humoros kinézetű külső mögött egy komoly belső lakozik, vagy újabb óvodás program készült?

Mini Ninjas – Kicsi a ninja, de erős

Oldal I.

Ha van valami, amit a minőségi programokat kereső játékos biztosan megutált az elmúlt években, akkor az nem más, mint a minimális, vagy semmi újítást nem tartalmazó, egy kaptafára készülő videójátékok garmadája. Nagyon sok stúdió, kiadó hódolt be a trendnek, miszerint egy sikeres programhoz minél több folytatást kell készíteni, melyek gyatra minőségük ellenére is pénzt hoznak a konyhára. Szerencsére időnként felbukkan egy-egy gyöngyszem, mely visszahozza sokak játékiparba vetett hitét. Ilyen a Mini Ninjas is, melyet az az IO Interactive készített, aminek a nagysikerű Hitman sorozatot, és a kevésbé elismert Kane and Lynch-et köszönhetjük. Nagy örömömre ezúttal nem egy korábbi játékukról lehúzott rókabőrt kaptunk, hanem egy könnyed, humoros és jól összerakott programot.

A legkisebb ninja kalandja

A szóban forgó játék nem igazán skatulyázható be egy műfajba, hiszen van benne platformerekre jellemző ugrálós, ügyességi rész, de emellett rengeteget fogunk  harcolni, és ha úgy tartja kedvünk, akkor lopakodhatunk is, elkerülve ezáltal az ellenfeleket. A sztori meglehetősen egyszerű, de kellőképpen humoros, így tökéletesen illik a játék hangulatához, látványvilágához. A történet szerint egy korábban már legyőzött, gonosz szamuráj hadúr tűnt fel újra a világban, aki elfoglalta régi kastélyait, és egy hadsereget hozott létre, a természetben élő állatokat elvarázsolva (és így maga mellé állítva). A játék hőse egy Hiro nevű fiatal ninja, aki egy kis faluban él, ahol egy öreg mester oktatja tanítványait. Egy nap fel kell kerekednie a fiúnak, hogy kiderítse mi történt társaival, akiket mentoruk küldött el kifürkészni a mozgolódó szamuráj sereget.

Annak ellenére, hogy Hiro a központi szereplő, nem ő az egyetlen irányítható karakter a játékban. Rögtön az elején csatlakozik hozzánk Futo, az igencsak testes ninja barátunk, akinek erejét jól hasznosíthatjuk a nagyobb ellenfelek ellen. Márpedig ezekből lesz bőven, hiszen lépten-nyomon szamuráj katonákba fogunk botlani. Nem kell megijedni, nem vérengző harcosokról van szó, kinézetük és hangjuk biztos mosolyt csal mindenki arcára. Az egész játékra jellemző a humoros design, és ez alól az egyes karakterek, sem kivételek. Törpenövésű, nagyfejű szereplőkről van szó, akik meglehetősen vicces hangon szólalnak meg. Minden ellenféltípust ilyen szellemben dolgozták ki: a közkatonák vezetője például egy gyáva alak, aki ha egyedül maradt, fejvesztve próbál menekülni előlünk, és a főellenségeken is jókat derülhetünk majd. Ezek nem igazán izzasztják meg a játékost, hiszen minden esetben úgynevezett „quicktime eventek” segítségével kell legyőzni őket, tehát a képernyőn felvillanó gombok helyes lenyomásával tudunk sebzést bevinni.

Oldal II.

Ninja technikák mesterfokon

A történet során Hiro és Futo összesen négy társát fogja kiszabadítani, akik mind egyedi harcstílust képviselnek. Van, aki íjászkodni tud, más lassú, de erős, vagy épp gyors, ám gyenge támadásokkal aprítja a szamurájokat. Mivel minden szituációban más és más karaktert érdemes használni, a fejlesztők lehetővé tették, hogy bármikor váltsunk közöttük, elég egy gombnyomás és furulyával harcoló (!) ninjánkról átválthatunk a lándzsát használóra. Minden hősnek van egy alap támadása, illetve egy másodlagos, bénító mozdulata, valamint emellett lehetőségünk van használni egy-egy speciális képességet (Power Attacket) is, ha elegendő energiát gyűjtöttünk össze.

Ám itt még nem érnek véget a lehetőségeink, hiszen Hiro nem egy átlagos mezei ninja. Egyedül ő képes használni a Kuji varázslatokat (jutsukat), melyek segítségével átvehetjük az irányítást az állatok felett, tűzlabdát idézhetünk, villámmal sújthatjuk ellenfelünket, vagy az íjaktól védő szélfalat húzhatunk magunk köré. Egy tucat képesség áll majd a rendelkezésünkre, melyekre úgy tehetünk szert, ha megtaláljuk a pályákon lévő szent helyeket, és áldozatot mutatunk be rajtuk. Ezt követően a szellemi erőnket, a ki-t felhasználva tudjuk alkalmazni őket.

Oldal III.

A fizikai támadások és a mágia mellett persze vannak különféle bombák, varázsitalok, dobócsillagok, melyeket használhatunk a harcok során, már ha van elég pénzünk rá, hogy megvegyük őket a pályákon fel-felbukkanó túlméretezett csőrrel rendelkező madárszerű lényektől. Idővel vehetünk recepteket is tőlük, így magunk is tudunk italokat készíteni, ha a természetben található növényekből megszereztük a megfelelő alapanyagokat. Ha szeretünk gyűjtögető életmódot folytatni, akkor érdemes a pályák minden egyes zugát bejárni és összeszedni a növényeket, elrejtett pénzérméket, kis szobrokat, illetve kiszabadítani minden ketrecbe zárt állatot. Bár utóbbi kettőnek sok értelmét nem láttam, ám ha valaki szereti látni, hogy a pályák végén látható értékeléseken maximálisan teljesít, annak lesz mivel foglalatoskodnia. Amire még oda kell figyelni, hogy ha lehet, ne hagyjuk hátra az ellenfelek legyőzése után elénk pottyanó gömböket. Ezekből három fajtával fogunk találkozni: a sárga bogyók a tapasztalati pontok, a kékekkel visszatölthetjük karakterünk ki-jét, a pirosak (Unstable Energy) pedig a speciális támadások végrehajtásához szükségesek. Ha elegendő XP-t gyűjtöttünk össze, szintet lépünk és nőnek a tulajdonságaink, így lesz több életerőnk és szellemi energiánk, gyorsabban tudunk futni stb. Sajnos abba nincs beleszólásunk, hogy mit erősítsünk, mivel a gép automatikusan osztja el a pontokat.

[bold]

Mesés világ… apróbb hibákkal[/bold]

Ha valaki csak a képek alapján mond ítéletet a játékról, akkor bizonyára gyerekesnek titulálja majd a Mini Ninjas-t. Pedig szó sincs erről, mindössze egy egyszerű, de szépen megrajzolt világot hoztak össze az IO Interactive munkatársai. Színgazdag megjelenítésével kicsit rajzfilmes összhatást kelt a program, főleg ha a távoli tájakat vesszük szemügyre, melyek mintha csak kézzel festett hátterek lennének. Természetesen nem fog versenyre kelni az év legszebb grafikája díjért a játék, ám egy ilyen program nem is a megjelenítés miatt lesz jó vagy rossz. Nincsenek nagyon részletesen kidolgozott karakter- és épületmodellek, mindenre egyfajta elnagyoltság, aránytalanság jellemző, de a játékban szereplő humor érvényesüléséhez erre van szükség. Hogy ne érezzük olyan lineárisnak a játékot, szép nagy területeket barangolhatunk be az egyes pályákon. Természetesen ezek nem akkorák, mint egy sandbox programban, ám ahhoz elég nagyok, hogy eltöltsünk egy kis időt a felderítésükkel, titkos barlangok, elrejtett növények és szobrok után kutatva. Hogy a hangeffektekről is essék pár szó, ezek szintén jól asszisztálnak a hangulathoz, elég csak meghallgatni a szamuráj katonák legtöbbször érthetetlen, de poénos kiáltozásait, vagy épp a mi ninjáink hangját. A zenékkel nincs különösebb probléma, bár aki már látott szamurájfilmet életében, annak nem fognak újat mutatni, hiszen ahhoz hasonló stílusú dallamok csendülnek fel a Mini Ninjas-ban is.

Oldal IV.

Nem sok dolgot lehet felhozni a játék ellen, ha a negatívumokat kívánjuk számba venni, ám ezek közül kiemelkedik a gamepadok nem megfelelő támogatása. Úgy néz ki, hogy a program jelenleg csak a Games for Windows kompatibilis játékvezérlőkkel hajlandó működni, mint például a hivatalos Xbox 360 kontroller. Ennek hiányában bizony kénytelenek leszünk egér-billentyűzet kombóval tolni a programot, ami bár egész jól használható, lesz pár kellemetlen pillanatunk, amikor azért kapunk be pár ütést, mert nem tudjuk elég gördülékenyen irányítani hősünket. Ezt a fejlesztői bakit leszámítva mindössze a szűk helyeken rakoncátlankodó kamerát tudom felhozni a játék hibájaként, hiszen minden másban jó munkát végzett az IO Interactive. Ami jó hír a gyengébb gépek tulajdonosainak, hogy a kevésbé részletes grafika miatt a gépigény is alacsony lett, a tesztgépen (AMD X2 6000+, 4GB RAM, ATI HD4830) minden beállítást maximumra húzva, 1680x1050-es felbontáson is könnyedén futott a program. Nyilvánvalóan a fejlesztők nem az idősebb játékosokat, nem a keménymagot célozták meg ezzel a játékkal, hanem a fiatalabb közönséget, ennek ellenére vétek lenne bárkinek is kihagyni, hiszen egy könnyed, de nagyszerű programot kaptunk kézhez.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward