Hideo Kojima szerint a Metal Gear Solid V egy igazi globális termék lesz, ami mindenhol és mindenki számára érthető lesz. Elmondta továbbá, hogy az Egyesült Államok egy kifejezetten fontos piac a játék számára: "A legtöbb Metal Geart az Egyesült Államokban adjuk el, egyben ez a legnagyobb videojátékos piac is, illetve itt tartják a legnagyobb játékshow-t, az E3-at. Természetes, hogy szembe akarunk szállni a legjobb játékokkal, és sikert elérni ezen a piacon. De nem csak ott, hanem globálisan is."
Kojima szerint a Metal Gear Solid V-ben a V nem csak az ötöst jelöli, hanem a "Victory"-t (győzelem) is. A győzelmet pedig úgy szeretné elérni, hogy nem csak grafikában fejleszt tovább, hanem a játék mélységeit is bővíti.
"Az utóbbi 15 évben a hardver sokat fejlődött, de úgy érzem, hogy a játékok mögött meghúzódó mondanivaló, a háttér nem igazán. Itt szeretnék előrelépni, de ha túl sokat vállalok be, akkor lehet, hogy Japánban nem fogják venni annyira a játékot. Nem csak a grafikát szeretném fejleszteni, hanem a játék minőségét is."
Kojima szerepe, mint játéktervező és író nem először kerül szembe azzal a ténnyel, hogy producerként is dolgozik a Metal Gear Solidon. Korábban a Ground Zeroes esetében nyilatkozta azt, hogy nagyon mély és kemény témákat szeretne boncolgatni, de ez lehet, hogy az eladások rovására megy majd. Azonban azt is elmondta, hogy a benne viaskodó designer és producer között a designer áll nyerésre, és inkább bevállalós lesz.
Kojima megerősítette, hogy a Metal Gear Solid V különböző tabletes lehetőségeket is kínál majd, szerinte ugyanis ez, és a felhő képezi a jövőt.
Ha esetleg lemaradtatok volna az E3-as előzetes bővített, brutális jelenetekkel kiegészített, 18-as karikás változatáról, akkor tessék: