Miért nincs deathmatch a Doom Eternalban?

Pedig a Doom indította el a műfajt...

Miért nincs deathmatch a Doom Eternalban?

A deathmatch tulajdonképpen a Doomnak köszönhetően vált világszerte népszerűvé, és az egyik alap játékmóddá a többjátékos FPS-ekben. Azóta persze a műfaj más irányokat is vett, de egy hagyományos FPS-ben azért valahogy mindig is helye volt az egyszerű, klasszikus deathmatch módnak.

Csak éppen a Doom legújabb részéből kimaradt, ami nagyon furcsán hangozhat a rajongóknak: egy id Software-játék, aminek a Doom a neve, és még sincs benne deathmatch, hogy lehet ez?

Nos, a választ Pete Hines, a Bethesda marketinges főnöke adta meg, aki szerint nem volt egyszerű döntés, de a "deathmatch már egy évezredes mód", és nem biztos, hogy minden játékba jó döntés beletenni.

"Szerintünk a 2016-os Doommal az volt az egyik legnagyobb probléma, hogy a multiplayer részt nem az id Software készítette, és ezért nem kapcsolódott eléggé az alapjátékhoz, amit mindenki annyira szeretett. Akár egyedül játszol, akár többen játszotok együtt, azt szeretnénk, hogy a felhasználók mindig azt érezzék, hogy ugyanazzal játszanak. Tehát nem volt jó döntés, hogy míg az egyjátékos részben egy kőkemény démonvadászt alakítunk, addig a többjátékos részben nincsenek démonok, hanem csak emberek" - kezdte.

"Nem tudom, hogy a deathmatch-nek mi köze van a Doomhoz, azon kívül, hogy néhány évtizeddel ezelőtt volt egy ilyen játékmódunk. Nem gondolom, hogy pusztán ebből az indokból újra be kellene raknunk. Nem akarunk valamiért csak azért csinálni, hogy meg legyen csinálva, vagy azért, mert korábban mindig is így volt" - zárta a gondolatmenetet.

Ehelyett ugyebár a Doom Eternalba egy Battle Mode nevű játékmód került be, ami egy asszimetrikus 1v2-es történet: egy démonvadász harcol két démon ellen, ami a fejlesztők szerint sokkal inkább visszaadja a játék lényegét, és jobban illeszkedik az egyjátékos módhoz.

A 2016-os Doom többjátékos részét az a Certain Affinity készítette, amelyik rendszeresen dolgozik be nagy stúdióknak, legyen szó portolásról, vagy multiplayerről. Közreműködtek a 343 Industries számára a Halo-játékok felújításában, de több DLC-t is készítettek a sorozat különböző részeihez, mint ahogy a Call of Duty-sorozathoz is rendszeresen szállítanak multiplayer pályákat, játékmódokat és kiegészítőket.

A játék ugyan nagy kritikai sikert aratott, ám az tény, hogy a legtöbben a többjátékos részt szidták, míg az egyjátékos kampány, annak játékmenete, valamint a soundtrack szinte kizárólag dicséreteket kapott.

Neked ajánljuk

Kiemelt
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap