A The Elder Scrolls 6 bejelentése némileg furcsa jelenség volt az E3-on. Egyrészt azért, mert a Fallout 4 után azt hittük, hogy a Bethesda tényleg csak akkor fogja bejelenteni készülő játékait, ha azok már közel állnak a megjelenéshez (ezt Todd Howard kifejezetten így akarta). Másrészt pedig azért is, mert semmit nem láttunk a játékból, csak egy rövid videót egy talán Highrock sziklás, partokkal övezett vidékéreemlékeztető tájból.
Most Pete Hines, a Bethesda marketinges vezetője elárulta, miért döntöttek így. "Pár éve leültünk Todd Howarddal, és megbeszéltük, hogy a The Elder Scrolls 6 nem a következő nagy játékunk lesz, előtte még két másikat szeretnénk csinálni. Ezt tehát deklaráltuk, azonban arról már nem kommunikáltunk a közönségünnkel, mik lesznek ezek" - kezdte.
Ezt követően gondolták úgy, hogy akkor állítsanak fel egy konkrétabb útitervet, és ezt valamilyen formában kommunikálják kifelé is. Egyértelművé kellett tenniük, hogy érkezik a Starfield, a Fallout 76 és utána majd valamikor egészen biztosan jön a The Elder Scrolls 6.
De volt egy másik, ennél gyakorlatibb célja is a bemutatásnak. Hines szerint azokat a rajongóikat akarták megnyugatni, akik esetleg kiakadtak attól, hogy a Fallout 76 egy kifejezetten online, multiplayer játék lesz. Hines úgy véli, nagyon fontos volt megerősíteni a rajongóikban, hogy a Bethesda továbbra sem fogja feladni a hagyományos, single player szerepjátékokat.