Metal Gear Solid 5 - melyik platform a jobb?

Ma megjelent a játék, úgyhogy érdemes megnézni, melyik platformon vágjunk bele.

Metal Gear Solid 5 - melyik platform a jobb?

A Digital Foundry menetrendszerűen megérkezett az elemzésével a Metal Gear Solid 5-ről, bár egyelőre csak a különböző konzolos változatokat hasonlították össze. Ezek alapján kijelenthető, hogy a két új konzol hasonlóan teljesít, míg az előző generáción nem fut valami fényesen a játék - ami persze nem is meglepő, hiszen egyrészt hatalmas tereket mozgat meg, másrészt pedig még ott is nagyon jól néz ki. De nézzük részletesebben!

Az anyag Xbox One-on 1600x900-ról skáláz fel, míg PS4-en natív 1080p-ben fut, élsimításként pedig mindkét gép FXAA-t használ. Az előző generáció mindkét masináján 992x720-as felbontással kell szembesülnünk, viszonylag gyenge minőségű FXAA mellett.

A PS4 egyik nagy előnye a felbontás mellett, hogy a karakterek bőrének megjelenítéshez használja a subsurface scatteringet (ahogy a fény szétoszlik a bőr alatt), míg ez hiányzik Xbox One-ról. Ezek mellett a Microsoft konzolján némileg alacsonyabb minőségű a motion blur, és esetenként előfordulnak alacsonyabb részletességű textúrák. Ami az ambient occlusiont illeti, minden platform SSAO-t vet be, a régebbi konzolok gyengébb minőságben.

Teljesítmény tekintetében mindkét új konzol szinte végig tökéletesen tartja a 60fps-t, V-synccel. Érdekes módon azonban néhány átvezetőnél a PS4 lefelezi 30fps-re a képfrissítést, ugyanezeknél az Xbox One simán csak visszaesik 50fps környékére. A PS3-as és Xbox 360-as változatok szinte minden esetben erősen küzdenek a 30fps-ért, általában 20-30 között ingázik a sebesség, ami nem ideális, bár ez annak talán nem lesz olyan szokatlan, aki a PS3-as Metal Gear Solid 4 után próbálja ki.

Mi a helyzet a PC-vel?

Nos, egyelőre PC-s teljesítménytesztekről még nem tudunk beszámolni, de az biztos, hogy a grafikai lehetőségeket tekintve több ponton túlléphetünk a konzolokon, a framerate pedig nyilván ezen beállításoktól és a gépünk erejétől függ majd. Mindenképpen érdemes beszerezni a játékhoz készült Nvidia Game-Ready meghajtót, illetve az AMD legújabb béta meghajtóját.

A Geforce oldalán elérhető a szokásos útmutató a beállításokhoz. Itt leginkább azt érdemes megjegyezni, hogy habár alapból a PC-s verzió is SSAO-t használ, az Nvidia-kártyák tulajdonosai a meghajtóból kényszeríthetik a HBAO+-t is, amivel még szebb képet kaphatnak eredményül.

A beállítások menü így néz ki:

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward