Megvédte a céget a CD Projekt Red egyik fejlesztője, szerinte a túlóra témában le akarják járatni a stúdiót

Újra a túlóra miatt került középpontba a lengyel csapat.

Megvédte a céget a CD Projekt Red egyik fejlesztője, szerinte a túlóra témában le akarják járatni a stúdiót

Ahogy arról korábban beszámoltunk, a CD Projekt Red vezetősége a játék megjelenéséig tulajdonképpen kötelezővé tette, hogy az alkalmazottak heti hat napot dolgozzanak, és ez még azután is folytatódik, hogy aranylemezre került a Cyberpunk 2077. A játékot már kétszer elcsúsztatták: egyszer áprilisról szeptemberre, majd szeptemberről novemberre, így tehát a csapat egy része egyébként is estig dolgozik már hónapok óta.

Persze, a crunch sajnos vagy nem sajnos, de egy viszonylag bevett szokás a játékiparban, viszont a CD Projekt Reddel kapcsolatban azért keltett visszásságot a dolog, mert a stúdió vezetősége korábban ígéretet tett arra, hogy visszaszorítják ezt a jelenséget, és ha lehet, akkor örökre leszámolnak a kötelező túlórázás intézményével.

Mivel ez nem jött össze, Adam Badowski, a stúdió társalapítója elnézést kért az alkalmazottaktól, és biztosított mindenkit arról, hogy minden egyes túlóra teljesen és megfelelően ki lesz fizetve.

Most Adrian Chmielarz, a szintén lengyel People Can Fly alapítója egy hosszabb Facebook-bejegyzésben írta a crunch intézményéről, ami szerinte jóval komplikáltabb annál, mint ahogy azt kívülről a "rajongók" látni akarják, és ami alapján elítélnek egy-egy stúdiót.

"A crunch egy összetett jelenség, és egyáltalán nem fekete-fehér. Ismerek olyan embereket a CD Projekt Redtől, akik sokat cruncholtak, majd kiléptek a stúdiótól és azóta is feláll a szőr a hátukon ettől az egésztől. Viszont olyanokat is ismerek, akik még többet cruncholtak, nem léptek ki, és teljesen elégedettek a munkahelyükkel" - írta Chmielarz.

Erre számos kommentár érkezett, köztük volt Łukasz Szczepankowski is, aki jelenleg a CD Projekt Red egyik vezető technical designere, és rögtön védelmébe is vette a munkahelyét.

"Csak megerősíteni tudom, amit Adrian Chmielarz írt. Még ha bele is kerülünk ilyen helyzetekbe, a tapasztalataim szerint akkor is szolidárisak egymással a játékfejlesztők, a legalsó és a legfelső szinteken is, pozíciótól függetlenül. Szóval ki kell ábrándítsak mindenkit, a menedzserek nem valami lelketlen kapitalisták, akik kihasználnak minket, közben pedig számolják a pénzt és szivaroznak, néha pedig ránéznek szegény elnyomott fejlesztőkre" - írta.

Sajnos azonban sokan még közvetlenül a fejlesztőknek sem hisznek, annyira szeretnének hinni a "gonosz elnyomó vállalat" rémképében. A CD Projekt Red vezetője, Adam Badowski korábban például megerősítette, hogy az alkalmazottak megkapják majd az éves profit 10%-át, de néhányan még ezt is kétségbe vonták. Szczepankowski erre a következőt mondta:

"A CD Projekt Red már hosszú ideje megosztja a profitot az alkalmazottakkal, mindig időben, kifogások nélkül. Komolyan, néha azt hiszem, hogy az emberek tényleg azt szeretnék, hogy a cég gonosz legyen, hogy legyen valamiféle alapja az ideológiájuknak" - zárta rövidre a dolgot.

Neked ajánljuk

Kiemelt
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap