Megújult a Moto G, és érkezik a Ferrari kiadás

A Motorola középkategóriás okostelefonja már LTE modemmel és microSD slottal is szolgál, valamint egy új köntöst is kapott.

Megújult a Moto G, és érkezik a Ferrari kiadás

A Motorola amellett, hogy leleplezte a Moto E okostelefont – amit minden eddigi okostelefonjuknál alacsonyabb áron kínálnak –, a korábbi sikermodellt is megváltoztatta. A mérnökök pótolták azokat az „apró” dolgokat, amiket a legtöbb érdeklődő hiányolt a Moto G bemutatását követően.

A Moto G tavaly novemberben állt a nagyközönség elé, és azonnal óriási érdeklődés övezte, ami egyáltalán nem a véletlen műve. A Motorola 180 dolláros árról induló mobiltelefonja szinte tökéletesen kiegyensúlyozott specifikációt vonultatott fel, és nem kevesebbet ígért, minthogy a korábbi Galaxy S III csúcsmodell sebességét nyújtja, a Samsung által kínált gép árának a töredékéért. Ráadásul ezt bizonyították is mérési eredményekkel. A Moto G jött, gyorsan terjedt és megkérdőjelezhetetlenül sikeres lett. Igen ám, de azért ez sem volt egy hibátlan masina, megvannak az apróbb buktatói. A tervezés során az eszközt 4,5 colos HD megjelenítővel látták el, belepakoltak egy négymagos Qualcomm chipet, 1 GB-nyi rendszermemóriát, a tárhely viszont fixen 8 vagy 16 GB lett – memóriakártyás bővítési lehetőséggel már nem szolgál a Moto G. A 16 GB-os tárolóval persze már el lehetett gazdálkodni, de ez akkor sem nevezhető ideálisnak; most viszont ez a korlát leomlott, ugyanis megérkezett a microSD hellyel megtoldott változat.

Ezzel pedig még nincs vége, ugyanis a kapcsolati képességein is javítottak az „újratervezés” során. A Moto G eredetileg 21 Mbps-os letöltési sebességre képes 3G HSDPA+ modemmel, FM rádióval, 802.11 b/g/n Wi-Fi-vel, Bluetooth 4.0 LE modullal és GLONASS támogatású GPS vevővel szolgált. A felsoroltak a továbbiakban is meglesznek, azonban bővült a kör egy 4G LTE mobil kommunikációs egységgel, így megfelelő infrastruktúra mellett, mobilinternet-kapcsolaton keresztül már akár 150 Mbps-os sávszélesség elérésére is képes lesz a Moto G. Más egyéb nem változott a friss revízióval, legfeljebb annyit lehet még hozzáfűzni, hogy ez már nem a megvásárlást követően lesz frissíthető Android 4.4-re, hanem rögtön az első bekapcsoláskor a KitKat kódnevű rendszer üdvözli az újdonsült tulajdonosát. A microSD-vel és LTE-vel megtoldott Moto G ára 16 GB tárhellyel 220 dollár lett, ami mindössze 20 dolláros felárat jelent a mezei 16 gigás modellre.

Végül nem lehet elmenni szó nélkül a Moto G új, különleges kiadása mellett sem. A Motorola Mexikóban rántotta le a leplet az okostelefonjának Ferraris változatáról. A Moto G Ferrari Edition a fent vázolt okostelefonra épül már, tehát az LTE-s, 16 GB-os verzióra, és csakis a megjelenésére kiható átalakításokon esett át. A készülékház jobbára feketébe burkolózott, azonban a hangszórónál és a kameránál piros betétek színesítik. Az előlapra egy hatalmas Ferrari felirat került, a hátoldalán pedig a legendás autógyártó márkajelzése tűnt fel, közvetlenül a Motorola logója alatt. A hátlap egyébként elképesztő mennyiségű színt és anyagot használ a Moto G esetében, a Ferrari Edition esetében például az egyszerű polikarbonát helyett kevlárral kell számolni. A szoftveres oldalon pedig egy egyedi, szintén ferraris felület várja majd azokat, akik a különleges modell mellett teszik le a voksukat.

Azt egyelőre nem tudjuk, hogy a Ferrari ruhába öltöztetett Motorola Moto G iránt mekkora lesz az érdeklődés. A méregdrága sportautó tulajdonosok minden bizonnyal nem egy költséghatékonyságra kihegyezett, középkategóriás okostelefonra szeretnének szert tenni, inkább a márka rajongói lehetnek azok, akiknek a szeme felcsillan a különleges kiadás láttán. A nívósabb anyaghasználattal együtt azonban komolyan felkúszott a készülék kiskereskedelmi ára is, ugyanis Mexikóban, ahol debütálni fog júniusban, közel 400 dollárnak megfelelő összeget kell majd érte leszurkolni a kasszától való távozás előtt.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward