Tavaly a Genshin Impact hatalmas sikert aratott, a népszerűsége azóta is kitart és a miHoYo híres arról, hogy nem spórol a játék marketing költségein. Mi mással lehetne hát kicsit megmozgatni a játék rajongóit, mintsem rászabadítani őket a kedvenc gyorséttermük alkalmazottjaira.
Március elejétől kezdődően a kiadó és a KFC egy közös kollaboráció keretében várta a vásárlókat Kínában. Az éttermek Genshin Impact díszítést, reklámanyagokat és posztereket kaptak, ami igencsak vonzóvá tette a játék rajongói számára az akcióban részt vevő helyszíneket. Ha pedig a vásárlók egy bizonyos kosarat kértek a pultnál, illetve teljesítettek egy feladatot, akkor egyedi Genshin Impact kitűzővel, illetve játékon belül ajándéktárgyakkal gazdagodhattak.
Ezeknek a jutalmaknak a megszerzéséért a vásárlóknak oda kellett menniük az étterem egy dolgozójához és azt kiáltani nekik, hogy „Találkozzunk egy másik világban, élvezd az ízletes ételeket!”.
A zseniális elképzelés ott bukott el, hogy a Genshin Impact rajongóinak száma csak Kínában több tízmillió fő és aligha ilyen tömegekre méretezték a KFC éttermeket. Az emberek úgy rohamozták meg azokat, mintha éppen bezárna néhány hétre a kedvenc bútoráruházuk a karanténhelyzet miatt.
A kínai fórumokon sorban osztják meg az éttermekben uralkodó káoszt. Egymás után számolnak be arról is, hogy a vendégek elkezdték ellopni a dekorációt és egyszerűen a felfordulás közepette kisétáltak az ember nagyságú karakter díszletekkel.
Nem véletlen tehát, hogy több városban a hatóság inkább bezáratta a KFC éttermeket, mert már nem lehetett mit kezdeni a rohammal és jelentős COVID-19 gócponttá alakulhattak.
Kínában a koronavírus helyzet viszonylag kontroll alatt van, így bizonyos szinten engedékenyebbek az emberek mozgását illetően. Ez viszont már olyan veszélyes helyzet volt, ami beavatkozást kívánt.
Nem valószínű, hogy a miHoYo és a KFC marketing részlege hasonlóan zseniális ötlettel rukkolna majd elő a közeljövőben.