Shop menü

MEGLEPŐ MÓDON IGYEKSZIK KIELÉGÍTENI A SPOTIFY A PÉNZRE PANASZKODÓ ZENÉSZEKET

A streaming miatt nagyon sokat panaszkodnak az előadók, mert nincs elég bevételük ebből, a Spotify pedig most előállt egy lehetséges „megoldással”.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Meglepő módon igyekszik kielégíteni a Spotify a pénzre panaszkodó zenészeket

Minden bizonnyal a legtöbb olvasónk tudja, hogy a zenészek, előadóművészek rendszeresen panaszkodnak amiatt, hogy nem kapnak elég bevételt a dalaik lejátszását követően. A Spotify próbál megoldást találni erre a problémára, és most úgy fest, hogy egy újdonsággal kicsit tudnak javítani az eddigi helyzeten.

Egy új központi felületet vezet be a Spotify, melyen keresztül a hallgatók megrendelhetik a kedvenceik különböző termékeit, sajátmárkás megoldásai, reklámeszközeit. Ruhadarabok, albumok különböző formákban, és megannyi érdekes termék jelenhet majd meg a teljesen új merchandise boltban.

A póló és a lemez a jéghegy csúcsa. Csak néhány előadó shopját ütöttök fel, de láttunk matricacsomagoktól gyűjthető kártyákon és öngyújtón át a nyakba akasztható „gyógyszertárolóig” mindenféle dolgot.

Elképesztően változatos dolgokat tudnak az előadók a saját nevükkel fémjelezve forgalmazni, és nem igazán látjuk egyelőre, hogy hol lehetnek a határok. Minden bizonnyal lesz majd azért olyan merch, ami nem kerülhet fel a Spotify központi boltjába, de tág határok között mozoghatnak az előadók. Az eddigi tapasztalataink szerint a vállalat igazából csak a felületet adja, maga a kifizetés már az előadók rendszerén keresztül zajlik, ezeket beágyazta a Spotify.

A jelek szerint egyébként jól indított a merch központ, ugyanis Lana Del Rey esetén már most lehet olyan dolgokat látni, amikből elfogyott az előzetes készlet. Több CD és lemez is „Sold out” státuszban van már, és ruházati cikkek között is van már olyan, ami rövid idő alatt kifogyott. A merch szekciót az előadók oldalának alján kell egyébként keresni, innen nyitható meg a külön központi felület.

Galéria megnyitása

Ahogy azt fentebb említettük, maga a kifizetés már a zenészek saját fizetési rendszerén keresztül megy. Ez pedig azt jelenti, hogy nem minden esetben ugyanolyan szállítási lehetőségekkel lehet számolni. A magyar közönség pillanatok alatt megrendelheti Lana Del Ray Lust for Life című albumát speciális kiadásban, Lil Tecca öngyújtójához viszont már nem tudunk hozzájutni, mert ott nincs magyar szállítási opció.

A felhasználók a profiljukon belül már a rendeléseiket is látni fogják, illetve letölthetik innen a kapott digitális nyugtákat. Magyarországra a szállítás költsége is változni fog előadónként – már ha van hazai postára lehetőség –, Lana Del Rey portékáit például 5,95 euróért hozzák ki, ami teljesen jó, egy Arctic Monkeys lemezt viszont már 18 fontba kerülne hozzánk postáztatni.

Galéria megnyitása

A bevétel teljes egészében a zenészekhez megy, semmit nem csíp le a Spotify. Nem beszél nyíltan a vállalat arról, hogy ezt a lehetőséget azért vezetné be, hogy a lejátszásaik után szerény összeget kapó művészeket elcsendesítse, de nyilvánvalóan erről van szó. Nem is először próbálkozik ilyen módszerrel a művészek megsegítésével a cég, már 2021-ben elindított egy együttműködést a Shopity-jal, de az nem különösebben lett sikeres.

Az integrált boltok révén a vállalat szerint már élmény lesz a merch termékek megvásárlása, és felpöröghet az üzlet az előadóknak. A Spotify folyamatosan figyelni fogja, hogy milyen forgalmat bonyolítanak az előadók. Most még nem minden felületen és nem az összes felhasználónál jelent meg az összes vásárlási lehetőség, de ez rövidesen megváltozik.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére