Megjelöli találati listáin az AMP weboldalakat a Google

A gyorsított mobilos oldalak (AMP) mostantól nagyobb népszerűségnek örvendhetnek majd, és ennek a felhasználók is a nyertesei lesznek.

Megjelöli találati listáin az AMP weboldalakat a Google

A Google sok más partnerrel együtt dolgozik azon, hogy az okostelefonokon a jövőben nagyobb élmény legyen internetezni, ezt a célt szolgálva jött létre korábban a nyílt forráskódú AMP projekt. Az AMP az Accelerated Mobile Pages, vagyis a gyorsított mobilos oldalak rövidítéséből fakad, és értelemszerűen az arra való törekvést takarja, hogy a mobilon gyorsabban jelenjenek meg a honlapok.

A keresőóriás év eleje óta azon dolgozik, hogy az AMP keretében elérhető weboldalakat közelebb vigye a felhasználókhoz. A vállalat februártól kezdődően a Google keresési találatok „Top Stories” szekciójában az AMP oldalakat részesíti előnyben, hogy gyorsabban és megbízhatóbban juthassanak el a hírek az olvasókhoz. Mostantól pedig a rendes keresési találatok között is kiemelt szerepe lesz az AMP-os oldalaknak az okostelefonról indított keresések alkalmával.

A gyorsabb, jobb felhasználói élményt nyújtó weboldalak egyértelműen felismerhetőek lesznek a keresési találatban hála az apró AMP címkének, ami a leírások elejére lesz kitűzve egy villámot megformáló logóval együtt. Fontos, hogy maguk az általános keresési találatok nem változnak meg egyelőre emiatt, csak a felhasználó előre látni fogja, hogy mely honlapok rajzolódnak majd ki gyorsabban, és vannak tökéletesen a mobilos megjelenésre optimalizálva.

A Google továbbá azt is kiemelte, hogy nemcsak időt, hanem adatforgalmat is megtakarít az, aki az AMP jelzéssel ellátott oldalakat látogatja. A nagyobb sebesség valószínűleg főleg annak lesz köszönhető, hogy az „AMP-olt” oldalak nagyságrendekkel kisebb adatforgalmat fognak generálni, mint a hagyományos társaik. A vállalat hivatalos blogján megjelent információ szerint átlagosan tizedannyi adat megmozgatása szükséges az AMP keretében nyújtott oldalak betöltéséhez. A mérések alapján ezek a gyorsított oldalak általánosan kevesebb mint egy másodpercen belül betöltődnek, ami azért valljuk be, tényleg szép teljesítmény mobilon.

Az AMP projekt keretében már 232 weboldal működik 104 különböző nyelven világszerte, köztük olyan ismert honlapokkal is lehet találkozni, mint az eBay, a Reddit, a New York Times, a Washington Post, a Shopify vagy a brit Skyscanner. A Google pedig valószínűleg sokat fog tenni azért, hogy ezeknek a száma dinamikusan tovább növekedjen, és az élet minden területéhez kapcsolódóan legyenek „AMP-olt” oldalak az interneten.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward