A Microsoft 2019. április 9-én adott ki egy havi kumulatív frissítést a Windows 7 és Windows 10 felhasználók számára, ám a csomag több esetben is problémákat okozott. A panaszos felhasználók a Reddit és a Microsoft Answers virtuális hasábjain osztották meg tapasztalataikat egymással, de egyéb fórumokon is lehet olvasni elégedetlenkedő hozzászólásokat.
A szóban forgó kumulatív frissítés telepítése után számos esetben fordult elő az, hogy a rendszerek az újraindítást követően csak percek múlva érték el a bejelentkező képernyőt, de arra is számos példa volt, hogy a Feladatkezelőt csak hosszas várakozás után jelenítette meg az adott operációs rendszer. Voltak persze olyanok is, akik ennél sokkal rosszabbul jártak: sokan számoltak be arról is, hogy a kumulatív frissítőcsomag telepítését követően az indítási folyamatba egyszerűen „belefagyott” az adott rendszer, amin csak a reset gomb megnyomása segített.
A vizsgálódások alapján azoknál a rendszereknél jelentkeztek problémák, amelyek harmadik fél által gyártott vírusirtó alkalmazást futtatnak. Az Avast és az Avira terméktámogatási weboldalairól kis is derült, hogy ezeknél a szoftvereknél valóban problémák jelentkeznek a kumulatív frissítés telepítése után, de a vállalatok közölték, már dolgoznak a frissítéseken, amelyek visszaállítják a működést a normál kerékvágásba. Vagyis a cégek szerint az ő alkalmazásaik okozzák a problémát, ám a dolgot meg is fordíthatnánk, hiszen a Windows frissítés érkezése előtt semmi rendellenesség sem jelentkezett, így jó eséllyel az a felelős a problémáért, a vírusirtók gyártói csak tüzet próbálnak oltani. Addig is, míg a frissítések meg nem érkeznek, érdemes visszaállítani a Windows 7 vagy Windows 10 korábbi, frissítés előtt verzióját mindenkinek, aki hibákat tapasztal. Erre a legegyszerűbb módszer az, ha Windows 10 alatt töröljük a KB4493509-es frissítőcsomagot, Windows 7 alatt pedig a KB4493448és a KB4493472-es csomagokat kell eltávolítani a rendszerről.
A Microsoft időközben reagált az ügyre, igaz, az Avast és az Avira nevét nem említette a szóvivő. A vállalat a jelek szerint az ArcaBit szoftvert futtató eszközöknél tapasztalt problémát, de már meg is kezdte az együttműködést az alkalmazás fejlesztőivel, hogy minél előbb kijavíthassák a hibát. A javítás egy újabb frissítés formájában érkezik majd – reméljük, nem csak az ArcaBit, de az Avast és az Avira felhasználók számára is megoldást jelent az aktuális problémákra.