A Halo sorozat kétségkívül a Microsoft egyik legfontosabb franchise-a, annyira vigyáz rá és óvja, hogy a legújabb tagja, a Halo: Infinite kegyetlenül lekéste az Xbox Series X és S rajtját, holott megjelenésével biztosan rengeteg next-gen gépet tudtak volna eladni akár a Sony kárára is.
Jelenlegi állapotával viszont a közösség nem volt elégedett és a fejlesztők, illetve a Microsoft nem akart belemenni egy Cyberpunk 2077-féle rajtba, ezért inkább elhalasztotta a megjelenését.
Sokak szerint az Xbox One verzió a ludas a lassú fejlesztési tempóért, hiszen az öreg konzolra való optimalizáció hatalmas kihívást rejt mindenki számára. Éppen ezért lángol fel néha az a pletyka, miszerint törlik a One verziót és csak PC-re, illetve Series konzolokra fog érkezni.
A 343 viszont hamar cáfolta ezeket a történeteket, vagyis egyelőre nem adták fel azt, hogy mindkét generációra ellátogasson a játék. John Junyszek láthatóan már nagyon unja ezeket a fajta pletykákat.
Bárhogyan is, az Xbox 360-as verziók viszont lassan nyugdíjba vonulnak. A 343 egy bejegyzésben részletezte, hogyan kívánja lekapcsolni a Halo szervereket. Az alább beágyazott képen részletesen megmutatják, hogy milyen funkcióktól kell búcsúzniuk azoknak, akik az öreg konzolra megjelent Halo játékokkal játszanak. Magyarul a visszafelé kompatibilitással indított verziók is érintettek.
Szerencsére a leállások nem érintik a kampányt, illetve a legtöbb offline funkciót sem. Ezeket a játékosok könnyedén elindíthatják majd a jövőben. A multiplayer már problémás lehet azoknak, akik még mindig csak egy Xbox 360-as konzolról játszanak, de szerencsére a Halo: The Master Chief Collection remek alternatívát nyújt bárki számára, ehhez viszont elengedhetetlen egy gépfejlesztés.
A tartalmak sem vesznek el, a 343-nál különböző fázisokban mentik át a közösség adatait a Master Chief Collection-be. Végül pedig jövő decemberben eljön a búcsú ideje és a lehetőség, hogy mindenki átválthasson a felújított, de leginkább támogatott MCC-re.