Shop menü

MÉG BŐVEN VAN KAKAÓ A QUEST 2-BEN

A Meta szerint nem kell aggódni a teljesítmény miatt.
Török Roland
Török Roland
Még bőven van kakaó a Quest 2-ben

A Meta Quest 2 hamarosan újabb házon belüli riválist kap. Míg az erősebb és jobb képminőséget produkáló Quest Pro már megjelent, a hasonlóan olcsó árkategóriában versenyző Quest 3 köztudottan és nyíltan bevallva idén ősszel érkezik. 

A Quest 3 vélhető specifikációiról már többször beszámoltunk, vélhetően egy könnyebb, kisebb, kényelmesebb, és nem mellesleg sokkal erősebb headset vár majd a vásárlókra hamarosan. De mi lesz ezután a helyzet a Quest 2-vel? A Quest 1-et a Meta nemrég küldte nyugdíjba, hogy bár aki akar továbbra is fejleszthet rá, illetve PC-vel továbbra is működik, de új funkciókat már nem fog kapni. 

Ezután felmerülhet a kérdés, mi lesz a Quest 2 sorsa? Hasonlóan fogja a Meta kezelni, vagyis pár éven belül ezt is nyugdíjazni fogják? Lehetséges, viszont Andrew Bosworth, a Meta technikai igazgatója szerint még sokáig a piacon marad a készülék, a Meta Quest 3 egy ideig nem fogja teljesen leváltani.  A közel 20 milliós Quest eladások után érthető lehet, miért akarná a Meta továbbra is piacon tartani a Quest 2-t, ám szerintük nem csak erről van szó.  

A Quest 2-ben bőven van még lehetőség. Az Application Spacewarp (AppSW) technológiát például alig pár cím használja, holott ennek segítségével nem kevesebb, mint 70%-kal nagyobb teljesítmény sajtolható ki az eszközből. A játék, ami jelenleg használja a technológiát a Red Matter 2, ami köztudottan a legszebb VR játék a Questen. Ám ez a program sem használja ki teljesen a Quest lehetőségeit, mert nem az AppSW-re támaszkodtak a fejlesztés kezdeténél. 

Az AppSW ugyanis legnagyobb hátránya, hogy a fejlesztés elején figyelembe kell venni, utólag nem lehet meglévő játékokra alkalmazni, mert grafikai hibák jönnek elő az utólagos alkalmazásával. Azért, hogy ez a fejlesztés során felmerülő probléma mégse jelentsen gondot, a Meta tovább erősíti a kiadói szerepét. Kicsit átgondolták a kiadási oldalt és felvették az Oculus Publishing nevet, aminek a keretén belül a VR fejlesztőket kívánják támogatni, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki a rendszerből. 

Az Oculus Publishing az elődjét is beleszámítva már több, mint 300 címet segített megjelentetni, és most jelenleg is 150 fejlesztőcsapattal dolgoznak együtt az elkövetkezendő játékok érdekében. A Meta Quest boltban már több, mint 500 játék érhető el, amivel eddig 1,5 milliárd dollárt kerestek a fejlesztők. Ebből 40 játék van, ami 10 millió dollár feletti bevételeket ért eddig el.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére