MediaMolecule kitárulkozás a GDC-n

Egy nyílt GDC gyűlésen Mark Healey és Alex Evans, a MediaMolecule (LittleBigPlanet) vezető egyéniségei arról beszéltek, hogy milyen messzire szeretnének még elmenni a szoftver fejlesztésében, mert bár már így is bezsebeltek egy tonna innovációs díjat, ők még sehol sem tartanak ahhoz képest, amit elterveztek.

MediaMolecule kitárulkozás a GDC-n

Egy nyílt GDC gyűlésen Mark Healey és Alex Evans, a MediaMolecule (LittleBigPlanet) vezető egyéniségei arról beszéltek, hogy milyen messzire szeretnének még elmenni a szoftver fejlesztésében, mert bár már így is bezsebeltek egy tonna innovációs díjat, ők még sehol sem tartanak ahhoz képest, amit elterveztek.

„Hogy őszinte legyek mi még úgy érezzük, hogy csak a felénél járunk a fejlesztésnek” – mondta Healey aki régebben úgy nyilatkozott, hogy a LBP egy játék szerkesztő/kreáló alkalmazás, ami még gyerekcipőben jár. „Azt akarjuk, hogy a LBP valami olyasmi legyen, ami a közösségnek játékok létrehozását teszi lehetővé, nem csak pályákat egy platform játékhoz.” Saját bevallása szerint akkor érezte először, hogy jó úton haladnak, amikor sikerült megalkotnia egy Tetris játékot a szerkesztővel.

Evans is megerősítette, hogy még komoly fejlesztések folynak és legjobban a tartalomkreálásra koncentrálnak. Azon kívül, hogy a szerkesztőt minél sokrétűbbé szeretnék tenni, ki akarnak lépni ahogy ő fogalmazott „a PSN falakkal körülvett kertjéből”. Szeretnék eljuttatni mindenkihez annak a 0.1% közönségnek a munkáját, aki képes és akar értéket teremteni a játékban. A továbblépésekről ezt mondták:

„A LBP alap kódja elég kicsi, így könnyű még variálni és hozzátenni. Az egyik programozónk nemrég készített egy új ficsőrt, ami kulcsfontosságú lesz a jövőben, és mindössze két nap alatt elkészült vele.”

Arról nem volt szó, hogy az apróbb változtatások patch formájában elérhetővé válnak e, esetleg lesz e fizetős tartalom, vagy az egészet egy nagy új játéknak tekintik, és majd dobozban kerül a polcokra, de a nyilatkozatokból az volt leszűrhető, hogy ez még az MM-nél sem tiszta, mert összemosódik a határ a következő és a jelenlegi játék fejlesztése között. Valószínűleg lesznek még ingyenes patchek.

Érdekesség még az őszinte vallomás arról, hogy mennyire sokkolta őket, hogy milyen kreatív emberek vannak odakint a nagyvilágban. Mikor elindították a játék bétáját, már 24 órán belül érkeztek be olyan pályák, amik érzésük szerint magasan verték a programban akkor szereplő saját pályákat. Ráadásul sok érdekes megoldás is született, mint például a kalkulátor, mely tudott összeadni és kivonni.

A végleges változatban szereplő pályákkal egyébként nem „csaltak” semennyit, amire nagyon büszkék. Minden teljes egészében a szerkesztővel készült, semmi olyan nincs benne, amit ne tudna akármelyik játékos összerakni, ha kiismeri a lehetőségeit.

Mit is mondhatnánk, mi szurkolunk, kíváncsian várjuk a jövőt, elvégre egy jó játékkreálóval mindenki jól jár (mi főleg a sok ingyenes és kreatív tartalom miatt). Addig is bár nem esett róla szó, érdemes észben tartani, hogy még idén tiszteletét teszi a játék PSP-n is.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward