Március 19-én fontos Nvidia bejelentés érkezhet?

Ezt az Nvidia egyik regionális képviselete kotyogta ki Twitteren, ám a bejegyzést nagyon gyorsan eltávolították.

Március 19-én fontos Nvidia bejelentés érkezhet?

Az Nvidia Ausztráliáért és Új Zélandért felelős regionális képviselete nemrégiben egy érdekes bejelentést tett közzé Twitteren, amely alapján úgy tűnik, március 19-én fontos bejelentésre kerülhet sor. Az erről szóló bejegyzést sajnos már törölték, de tartalma így is megmaradt, valamint rendelkezésre áll még egy videó is, ami ide kapcsolódik.

Galéria megnyitása

Lényegében arról van szó, hogy az Nvidia bemutathatja március 19-én a Fovated Rendering technológia végleges változatát, amely a VR Headsetek piacán lehet kiemelten fontos. A technológia a szemkövetést ötvözi a hatékonyabb rendereléssel, valamint extra technológiákat is bevet annak érdekében, hogy a végeredmény jobb lehessen. A szemkövetésből származó adatok alapján a rendszer mindig tudja, merre néz a felhasználó, így az adott színpadnak csak a látótérben lévő részeit rendereli le teljes minőségben, a perifériás látáshoz tartozó területek alacsonyabb minőségben készülnek el, így elég sok erőforrást lehet megtakarítani, a vizuális élmény pedig továbbra is kiváló lesz.

A technológiát a SIGGRAPH 2016 alkalmával már bemutatta a gyártó, akkoriban készült a fenti videó is. Első körben egy jelentősen lerontott képminőséggel mutatják meg, hogyan kell elképzelni a technológia működését, majd finomabb rendereléssel is megnézhetjük ugyanazt, végül a csőlátást elkerülő kontraszt-megtartó eljárás eredményei is láthatóvá válnak, így igazából az egész technológia működését meg lehet érteni. A videó egy VR Headset két kijelzőjét demonstrálja, így a valóságban, ha VR Headset mellett használjuk a technológiát, nem látszanak majd az egyes területek közötti különbségek, hiszen a látótérben lévő kép mindig jó minőségben készül el, a perifériára kerülő tartalmak rosszabb minőségét a perifériás látás miatt úgysem érzékeljük. Ahogy szemeink mozognak, úgy változik a renderelés nézőpontja is. A Fovated Rendering mellé a VRS (Variable Rate Shading) is bevethető, így a színpad azon részei, ahol nincs szükség teljes minőségű renderelésre –például sötétben lévő területek, árnyékos részek, illetve egyéb dolgok – alacsonyabb minőségben rendereli le a részleteket a rendszer, így ismét meg tud takarítani némi GPU erőforrást, amit így másra lehet fordítani.

Március 19-én tehát ezzel a technológiával kapcsolatban érkezhet bejelentés, amennyiben a korábbi tweetben megosztott információ pontos volt. Alig több, mint két hét múlva kiderül.

Neked ajánljuk

Kiemelt
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap