Ahogy arra számítani lehetett a Huawei rohamléptekben kezd hátra csúszni az eladási listákat tekintve, és a legjobb az mutat rá erre, hogy Kínában elveszítette azt az első helyet, amit nagyon hosszú ideje nem adott ki a kezéből. És nem meglepő módon a BBK Electronics egyik márkája vette el a trónt.
A Counterpoint számolt be arról, hogy idén januárban a Huawei visszaesett holtversenyben a második helyre, és már a Oppo lépett az élre a legtöbb új okostelefon értékesítésével. Arról szó nincs, hogy a Huawei hirtelen nagyon hátra zuhant volna, de azért látni kell azt, hogy a vállalatnak nagyon régen volt ennyire rossz a helyzete. Az Oppo pedig még sosem volt piacvezető szerepben.
Kína a világ legnagyobb felvevőpiaca, ha az okostelefonokról van szó. Messze ott adják el a legtöbb készüléket éves szinten. Általában több mint 300 millió ilyen masina talál gazdára a világ legnépesebb országában. Tavaly a COVID-19 hatása miatt ez a mutató 296 milliónál állt meg, előtte viszont még 372 milliós darabszámról beszélhettünk.
A legfrissebb adatok szerint az Oppo 21 százalékos piaci részesedéssel állt az élre, és nagyon szoros a verseny, mert a Huawei 20%-on állt meg, és ugyanígy 20 százalékos szelet jutott a képzeletbeli tortából a Vivo számára is. És kicsit hátrébb is eléggé nagy a verseny, mert a Xiaomi és az Apple forgalma is nagyjából ugyanakkora volt januárban a Counterpoint kutatóinak adatai szerint, ezek 16%-os részesedéssel büszkélkedhetnek. Ez az öt cég 93%-ban uralja a kínai piacot.
Az Oppo nagyon szépen tudott növekedni, így volt képes az élre állni. A decemberi forgalmához képest 33 százalékkal pörgött jobban az üzlet januárban a darabszámot tekintve, az egy évvel korábbi adathoz képest pedig 26 százalékkal szerepelt jobban. A Counterpoint meglátása szerint nagyon jól fogytak az 5G támogatással szolgáló okostelefonjai a vállalatnak, és ez kulcsfontosságú volt a jó eredmény elérésében.
A Reno szériával is nagy sikert ért el az Oppo, és nem csoda az, hogy Európába is jellemzően a Reno modelleket igyekszik eljuttatni. Hiszen az Oppo már az öreg kontinensen is egyre jelentősebb szereplőként van jelen. Már majdnem az összes Reno 5G-s lett a legújabb szériában. És mivel Kínában az utolsó negyedévében 2020-nek már az eladott mobiloknak a 65 százaléka volt 5G-s, így erre a fejlesztésre szükség is volt az Oppónál. A márka vezetői pontosan tudják, milyen irányba kell elmozdulniuk. Már az Oppo A szériában is egyre többször bukkan fel az 5G szupport.
Kíváncsian várjuk, hogy mit mutatnak majd az első negyedéves eredmények a globális összesítéstben, de egyáltalán nem lenne meglepő, ha a Huawei hanyatlása globálisan is gyorsulást mutatna. Az idei évtől már eleve nem számíthat a vállalat a Honor eladásaira sem, ami kapásból egy jelentős lyukat üt a Huawei forgalmára. Azt pedig még nem lehet biztosan tudni, hogy melyik gyártó lehet az idei év nagy nyertese, de az Oppo és a Xiaomi mindenképpen jó eséllyel indul ezért a címért.