Már komplett online piactér is berendezhető a Facebookon, Instagramon

Beindult a Facebook Shops, ami jelentős segítséget nyújthat majd elsősorban a kisebb vállalakozásoknak.

Már komplett online piactér is berendezhető a Facebookon, Instagramon

A Facebook már hosszú ideje ápol olyan törekvéseket, hogy az online kereskedés vérkeringéséből jelentős szerepet vállaljon. Ezért az évek során a vállalat létrehozta a hirdetési posztokat, majd ezt követően bevezetésre került a Marketplace funkció, mostanra pedig már az Instagram is lehetőséget nyújt arra, hogy eladásra kínáljanak rajta termékeket; és régiótól függően az értékesítés végig vihető a képmegosztó felületének elhagyása nélkül.

Ezen az úton haladva a legfrissebb lépés a Facebook Shops szolgáltatásnak a létrejötte, aminél a vállalat az Instagramról sem feledkezik meg. A cél pedig továbbra is a közösségi vásárlásnak a fejlesztése. A Facebook meglátása szerint a Shops rengeteg kisebb vállalakozás számára lehet majd egy kiváló funkció, gond nélkül folyhat a termékek értékesítése. A webshopok által nyújtott lehetőségek itt összefonódnak a közösségi élményekkel.

Galéria megnyitása

A Facebook Shops révén lehetősége nyílik az embereknek arra, hogy egyszerűen létrehozzanak lényegében egy boltot a közösségi oldal keretében. A személyek, cégek saját oldalához kapcsolódó értékesítési felület tökéletesen illeszkedik majd a Facebook kialakításához és működéséhez, aminek a velejárója, hogy mind az eladó, mind pedig a vásárló számára intuitív, könnyen kezelhető. Kiemelte a Facebook, hogy a boltok méretétől függetlenül teljesen ingyenesen lehet igénybe venni a szolgáltatást.

Az online vásárló felületek minden esetben ugyanúgy néznek majd ki, ezzel is megalapozva az egyszerű kezelhetőséget. A Facebook Shops létrehozásakor be kell állítani, hogy milyen típusú termékekre specializálódott, megadható a vállalat egyedi színsémája, és a borítóképben pedig a márkajelzése, logója. A termékek feltöltése gyorsan letudható az online katalógusba, azt pedig, hogy mekkora lehet a kínálat, a Facebook nem korlátozza.

Galéria megnyitása

A boltokat nemcsak a Facebook oldalon, hanem az Instagram profilról is el lehet érni. A termékeket pedig a vállalkozók hirdethetik a Facebook megszokott reklámfelületein keresztül, valamint a hatalmas népszerűségnek örvendő Történetek/Stories szekcióban is. A boltok teljes kínálata kényelmesen böngészhető, és az érdekesebb termékeket el is lehet menteni későbbi vásárlásra. Az Instagramon a Checkout funkció is működik együtt a Shops szolgáltatással, de ez még regionális korláttal bír. Az Instagram Shop is készül, ez pedig nyáron fog rajtolni.

A kereskedőkkel a Facebookon, az Instagramon és a WhatsAppon keresztül is felvehető a kapcsolat, ha valamilyen termékkel kapcsolatban kérdése van az érdeklődőnek. Ezáltal a közösségi oldal a vevő és az eladó közötti közvetlen kapcsolattartásról is tud gondoskodni. Bátran lehet a termékekről érdeklődni, és adott esetben még talán alkudozni is érdemes, a lehetőségek tág határok között mozognak.

Galéria megnyitása

A következő hónapokban a Facebook Shops funkcióhoz kapcsolódóan az élő videós vásárlást is elkezdi tesztelni a vállalat. Ez lehetőséget nyújt majd arra, hogy egy friss terméket például élőben bejelentkezve jelentsen be egy cég, és ennek a forgalmazását a videóval együtt kezdjék meg. Így influenszerekkel lehet felvezetni egy újdonságot, amiről rögtön részletesen beszélhetnek, bemutathatják azt a fejlesztők, vagy akik előzetes tesztelésre megkapták. Modern köntösben, de kicsit tévéshop hangulatban lehet vásárolni.

Galéria megnyitása

Továbbá a Facebook egy hűségprogramot is tesztel, aminek a keretében pedig a felhasználók pontokat gyűjthetnének és díjakat kaphatnának a lojalitásukért. Például a rendszeres vásárlók részesülhetnének a Facebookon keresztül törzsvásárlói kedvezményben. Ez a fejlesztés még nem teljesen állt össze, de jó potenciál van benne, aminek a kisebb és a nagyobb cégek egyaránt örülhetnek majd, amikor elérhetővé válik.

Galéria megnyitása

A Facebook elmondta, hogy szakemberekkel együtt dolgozik azon, hogy a kereskedők számára hasznos fejlesztések tényleg úgy valósulhassanak meg, hogy azok jól használhatóak legyenek, és sokak igényét elégítsék ki.

Neked ajánljuk

Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap