A Google már jó ideje arra is szorít időt és energiát, hogy Easter egget is csempésszen az különböző Android kiadásokba. Eleinte ezek a meglepetések egészen egyszerűek voltak, mostanra viszont már minimalista játékokká fejlődtek.
Hol lehet ezeket az Easter eggeket előcsalogatni? A Google már rutinból rejti el az apró meglepetéseket a beállítások belül az Android verziószáma mögé. A telefonról információkkal szolgáló menüponton belül kell megkeresni a szoftverre vonatkozó bejegyzést, majd pedig a verziószámot leíró területet kell nyomkodni ahhoz, hogy az Easter egg előbújjon.
Az első ilyen rejtett tartalom az Android 2.3-ban jelent meg, a Gingerbread esetében egy egyszerű, de annál viccesebb gyerekrajz töltötte be a meglepetés szerepét. Ettől kezdve minden Androidban újabb és újabb Easter eggek bukkantak fel. Az Android 4.0 volt az a kiadás, ahol már a felhasználó érintésére reagált a rejtett tartalom, itt a Nyan Cat ihlette meg a Google unatkozó szakembereit, akik „androidosították” a kissé zavaró zenére űrben utazó macskás animációt. A Jelly Bean (Android 4.1) szállította az első igazán interaktív meglepetést, bár azért hozzá kell tenni, hogy itt még tényleg csak annyiról volt szó, hogy az érintésekre reagált a beépített Easter egg. (Cukorkákat lehetett ide-oda pöckölni, dobálni.) Legutóbb, az Android 6.0 esetében a fejlesztők egy Flappy Bird klónnal lepték meg azokat a felhasználókat, akik előcsalogatják az Easter egget. Most már egy fokkal komplexebb (és kevésbé idegőrlő) játékot másolt le a Google.
Az Android Nougat a japánból származó Neko Atsume alapjait használja fel. Miután a fent leírt módon előcsalogatja a felhasználó az Easter egget, egy nagy Android N logó jön elő, amit folyamatosan nyomva kell tartani annak érdekében, hogy a játék bekapcsoljon. Ha mindent jól csinál az ember, akkor egy kicsi macskafej tűnik fel az N betű alatt. Ezt követően itt már nem történik semmi, viszont a felülről lehúzható eszköztárban ott lesz egy friss lehetőség, amihez alapértelmezetten egy cicafej grafika tartozik. A Neko Atsume-ben cicákat kell befogni, és az Android 7.0-nál is ugyanez lesz a cél. Az értesítési sávon lehet majd csalit (ez lehet jutalomfalat, édesség és csirke vagy hal) kitenni a kóborló macskáknak, és ha elkapunk egyet közülük, akkor azt az értesítési sávon mutatja majd az operációs rendszer. A befogott cicákat egy érintéssel el lehet majd nevezni. Fontos, hogy miután elkap a felhasználó egy macsekot, friss csalit kell kitenni, hogy újabb „kapás” legyen. A rejtett játék kikapcsolásához is az Android N képet kell majd hosszan nyomni, és ilyenkor egy tiltó jel villan fel az N betű alatt; innentől a Neko Atsume klón megpihen.
Ha ilyen ütemben haladunk tovább az Easter eggek fejlődésével, akkor még néhány főverzió, és már bonyolultabb, FPS nézetből játszható, Doom-szerű megoldást fogunk kapni a menü mélyére rejtve. Vagy lecsapnak az Androidot fejlesztők az éppen a Google berkeiben felcseperedett csapat, a Niantic Labs által fejlesztett Pokemon Go ötletére, és a Maps felhasználásával kell majd virtuális Android figurákat gyűjtögetni az utcán.