Lopással vádolják az 505 Games kiadót - UPDATE: visszavonták a vádakat

A Roam fejlesztői szerint a How to Survive a tőlük lopott ötletek alapján készült

Lopással vádolják az 505 Games kiadót - UPDATE: visszavonták a vádakat

UPDATE:

A Roam alkotója visszavonta a vádakat, mert kiderült, hogy a How to Survive már a Roam bejelentése előtt fejlesztés alatt állt: Monster Island néven az Ekosoft nevű francia csapat dolgozott rajta. Az 505 Games őket is megkereste, és végül ez lett az a játék, melyet How to Survive néven kiadtak. Ryan Sharr Kickstarteren írt nyílt levelében bocsánatot kért minden érintettől.

"Miután ez az egész ügy ekkorára nőtt, felhívták a figyelmemet arra, hogy egy francia oldalon Monster Island néven létezett már a How to Survive, egy játék, melyet Franciaországban fejlesztettek. Az 505 Games felkarolta a Monster Islandét és átnevezte How to Suriname-ra. Rákerestem a neten a How to Survive fejlesztésének történetére, de nem találtam róla mást azon kívül, hogy az 505 Games májusban minden előzmény nélkül bejelentette. Nem értek franciául, de megtettem minden tőlem telhetőt, hogy utánanézzek a dolgoknak, mielőtt kitettem a nyilatkozatomat."

"Az én fejemben az volt, hogy az 505 Games kapcsolatba lépett a Roammal a kiadással kapcsolatban, a Roam visszautasította, az 505 elment és talált valaki mást, aki elkészítette a Roam-ot."

"Ami valójában történhetett az volt, hogy az 505 Games kapcsolatba lépett a Roammal a kiadással kapcsolatban, a Roam visszautasította, így az 505 megkereste az Ekosoftot és felkarolta Monster Island cím játékukat. Ez így teljesen fair."

"Úgy gondolom, a körülményeket figyelembe véve más sem cselekedett volna máshogy, ha olyasmiről van szó, amivel kapcsolatban ilyen szenvedélyesen érez. Elnézést kérek az 505-től és az Ekosofttól, amiért jelenetet rendeztem. Az utóbbi másfél évben annyi mindent tettem magamból ebbe a játékba, hogy frusztráló volt arra gondolni, hogy valaki jön, és csak úgy lenyúlja, de nem ez történt. Az Ekosoftnak tényleg volt egy fejlesztés alatt álló játéka, amelyről nem tudtam Kickstarter előtt, és utána sem, és amelynek koncepciója nagyon hasonlít a Roam-éra."

"Ez az incidens legőrültebb véletlen, amelyet életem során megtapasztaltam."

"Az én hibám volt, hogy a Kickstarteres hozzászólásomat nem privátra állítottam, és az én hibám volt az is, hogy feltettem ilyesmit az internetre, és nem gondotlam a vírusmédia hatásaira. Remélhetőleg mindenki tovább tud ezután lépni."

EREDETI CIKK:

A Roam című indie túlélő szim fejlesztőcsapata azzal vádolja az 505 Games kiadót, hogy pofátlanul ellopták készülőben lévő, Kickstarteren megfinanszírozott játékuk ötleteit, és felhasználták a múlt héten megjelent How to Survive című darabhoz.

Ryan Sharr független fejlesztő, aki korábban a Gas Powered Games tagja volt Kickstarteren számolt be a történtekről, leírta, hogy a két játék mechanikája nagyon hasonló, és a grafika stílusa is szembeötlő hasonlóságokat mutat. Persze manapság nagyon sok ko-op túlélős zombis játék van a piacon, és mindegyik kölcsönöz valamit a többitől, de ebben az esetben többről van szó, az 505 Games egyik producere ugyanis idén januárban, a Kickstarteres gyűjtés kezdetekor e-mailben megkereste a fejlesztőket, és felajánlotta, hogy kiadja játékukat.

"Ritkán fordul elő, hogy egy cég kapcsolatba lépjen egy független fejlesztővel, hogy kiadói szerződést ajánljon fel neki, és amikor az ajánlatát visszautasítják, felbéreljen egy másik csapatot, hogy szándékosan lenyúlják a játék alapötleteit és dizájnját" - írta Sharr.

Ahhoz, hogy egy Kickstarteres ötlethez megnyerjék a támogatókat, az alkotóknak rengeteg anyagot közzé kell tenni egy készülő játékból: videókat a prototípusról, a karakterek és a környezet terveit, ötleteket a játékmenettel kapcsolatban, ill. mindazt, ami egyedivé és vonzóvá teszi a darabot közönség szemében. Ez nagy kockázattal jár. Sharrt felháborította, hogy az 505 Games kihasználta a helyzetet, miközben pontosan tudta, mit csinál. "Ez mutatja, mennyire tisztelik a játékipart és rajongóikat."

A How to Survive összecsapott, félig kész munka, amely nem túl hízelgő kritikákat kapott, a Roam alkotói nem akarják, hogy mindez rányomja bélyegét az ő darabjukra, azt pedig főleg nem szeretnék, ha őket vádolnák meg azzal, hogy a Roam lopott a How to Survive-ból. Egyelőre még nem döntötték el, mit fognak tenni az üggyel kapcsolatban.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward