Történetünk ugyebár ott kezdődik, hogy eredetileg a Visceral Games készített volna egy látványos, filmszerű akció-kalandjátékot a Star Wars világában, amit aztán az Electronic Arts lelőtt, azzal az indokkal, hogy ma már a játékosok többre vágynak, és több időt szeretnének eltölteni egy játékkal.
Így aztán a Visceral Games bezárt, az EA Vancouver pedig elkezdett dolgozni egy nyitott világú Star Wars-játékon. Közben az Electronic Arts megnyitotta (szintén Vancouverben) a Motive stúdiót az egykori Ubisoft-főnök Jade Raymond vezetésével, ami elvileg szintén besegített a fejlesztésbe. Menet közben egyébként ott is vezetőváltás történt: Raymond elhagyta a céget, a helyére pedige Samantha Ryan érkezett.
Most azonban a Kotaku több belsős forrásra hivatkozva arról értesült, hogy a két stúdió által közösen készített, nyitott világú Star Wars-játék fejlesztését leállította a kiadó. Az Orca munkacímen fejlesztett játékban egy fejvadászt alakítottunk volna, aki több bolygót is felfedez open-world jeleggel, és ha kell, akkor különböző frakciókkal fog össze céljai elérése érdekében.
A források azt mondják, hogy az Electronic Arts vezetősége áttekintette a következő évek útitervét, és úgy döntött, hogy hamarabb lenne szükségük egy új Star Wars-játékra, így a nyitott világú projekt helyett egy kisebb kaliberű, gyorsabban elkészülő anyag mellett tették le a voksukat. A Kotaku információ szerint ennek 2020 végére meg kell jelennie, a lap szerint ugyanis ekkor érkeznek az új konzolok, amikre a kiadó prezentálni akar egy Star Wars-játékot.
Úgy tudni, a váltással együtt az Electronic Arts nem küldött el munkatársakat, hanem mindenki rááll az új játék fejlesztésére. A kiadó egyelőre hivatalosan nem kommentálta az eseményt.
A jelenlegi tudásunk szerint egyébként a legközelebbi Star Wars-játék, amire számíthatunk, az a Respawntól érkező Star Wars - Jedi: The Fallen Order, ami idén ősszel jelenik meg.