Az ISE 2023 esemény keretében az LG egy sor érdekes fejlesztéssel állt elő, amikről azt kell tudni, hogy nem a hétköznapi végfelhasználókat veszik célba, hanem inkább vállalati és egyéb felhasználásra szolgálnak. A cég a rendezvényre a legjobb LED, microLED és LED technológiás berendezéseit vitte el.
Ezek között számunkra mindenképpen az LG Magnit széria legfrissebb tagja a legérdekesebb, ugyanis a Magnit családba tartoznak a microLED technológiás kijelzők. A vállalat az ISE 2023 keretében állította ki az első 272 hüvelykes paneljét, ami immáron 8K Ultra HD felbontással szolgált. Tehát a döbbenetesen nagy, 690 centiméteres képátló hozzávetőlegesen 33 megapixelen eleveníti meg a különböző multimédiás tartalmakat.
Az LG elmondása alapján a meghökkentő látványvilággal szolgáló kijelző optimális megoldást jelent a médiaművészeti alkotások nyilvános terekben való bemutatására, valamint vezérlőtermekben, tárgyalótermekben, vállalati és szállodai lobbikban történő használatra. Színvilágának és fényerejének köszönhetően az LG Magnit egység még egészen világos helyeken történő beüzemelésre is alkalmas lesz.
Ez a microLED tévé mindenképpen nagyon izgalmasan hangzik, viszont látni kell azt is, hogy igazából nem annyira érdekes, mint ahogyan elsőre gondolná az ember. A microLED technológia esetében a vállalatoknak éppen az okoz nehézséget, hogy minél kisebb képátlót érjenek el, a képpontsűrűség növelése az igazi technológiai kihívás. Az LG pedig az új Magnat kijelzőnél nem csinált mást, mint a már évekkel ezelőtt bemutatott 136 colos, 4K Ultra HD készülékből összelegózott négyet.
Tehát hiába hangzatosak a berendezés jellemzői, nem igazán látjuk azt, hogy az LG jól haladna a microLED fejlesztésével, illetve folyamatosan keresi annak a módját, hogy ezt értékesíteni is tudja. Eközben a Samsung egyre kisebb készülékeket képes már létrehozni microLED-del. A vállalat a 76 colos, 4K Ultra HD modelljét már büszkén mutogatja, és dolgozik azon is, hogy 50 colos méretben kivitelezze a 4K minőséget. Ha ezt sikerül neki összehozni, akkor mondhatni révbe ér ezen a téren, mert 50 col alatti méretben ilyen készüléket valószínűleg szinte senki nem akar majd vásárolni.
A kiállításon az LG ad a látványra: 56 darab áttetsző OLED kijelzőből álló építményt hozott létre, amit összehangolt a standján a 8K Ultra HD microLED technológiás kijelzővel.
Az LG virtuális produkciós stúdióval is előállt a rendezvényen. Ezt LED technológiás felületek összekapcsolásával oldotta meg. A cég több ágazati partnerrel közösen demonstrálta a látogatók számára, hogy milyen lehetőségeket tudnak megoldani a virtuális hátterekkel, környezeti díszítőelemekkel a média cégek. Lehet ezáltal teljesen dinamikus, valós időben változó háttereket létrehozni, és ez még csak a jéghegy csúcsa a lehetőségek tengerében.
Ezeken felül pedig a cég ugyancsak LED-es alapon készített egy nagy lebegő téglatestet is, ami térhatású megjelenítésre képes, ezt pedig még a helyszínen készült felvételek is vissza tudják adni valamennyire. A cég továbbá egy oktatási célokra használható CreateBoard nevű képernyővel is előállt, és ehhez kapcsolódóan több olyan szolgáltatást is felsorolt, amiknek köszönhetően az osztálytermekbe kerülő táblákat még jobban ki lehet majd használni.
Az LG célja az, hogy a fejlesztéseiből a lehető legtöbbet hozza ki. Éppen ezért igyekszik a fogyasztói rétegen túl más vásárlókat is célba venni a legjobb – és legdrágább – technológiáival.