A játékok alapvető objektum fizikát már évek óta használnak, viszont a valós idejű folyadék-szimuláció már nem ennyire elterjedt, sőt. Persze utóbbiakkal kapcsolatban is láthattunk már néhány kísérleti próbálkozást, de ezek valahogy nem voltak lebilincselőek: víz helyett sokkal inkább hasonlítottak zselére vagy pudingra.
Az Nvidia szakemberei most komoly lépést tettek annak érdekében, hogy a helyzet pozitív irányban változhasson. A szoftvermérnökök PhysX alapú folyadék-szimulációs technológiát készítettek, ami elmondásuk szerint tényleg élethűre sikeredett. Hogy tényleg így van-e? Ezt mindenki döntse el saját maga. Íme, a videók:
A demók Miles Macklin és Matthias Müller kutatásainak eredményeként jöhettek létre. A munka lényegét egy PDF fájl foglalja össze, ami itt található. A világítótorony-szimuláció egy GeForce GTX 680-as videokártyán 15 képkocka/másodperces sebességgel fut, ami nem valami gyors, és akkor még nincs is egy komplex 3D-s színpadunk. Úgy néz ki tehát, hogy a technológia alkalmazására még várni kell egy kicsit.