Külső feldolgozóegységgel jön a PlayStation VR

Néhány kisebb feladatban besegít a PS4-nek egy külső feldolgozó egység, amihez a headset csatlakozik.

Külső feldolgozóegységgel jön a PlayStation VR

A Sony egyik fejlesztője, Ram Madhavan tartott egy előadást a Unity Engine-t használó fejlesztőknek a Unite 2015-ön. Ebben tulajdonképpen aprólékosan végigmegy a PlayStation VR minden előnyén, amiből bizony van bőven: a Sony jelenleg az egyetlen vállalat, aki a teljes platformot a kezében tartja, így az operációs rendszertől kezdve a különböző API-kon át egészen a headsetig mindent a legoptimálisabb működést és az alacsony késleltetést szem előtt tartva dolgoztak ki.

A fejlesztők számára kifejezetten vonzó lehet a PlayStation VR platform, hiszen a PS4 felhasználói bázisa rohamosan növekszik, és a jól bejáratott tartalomterjesztési rendszer is elérhető a PSN Store formájában. A Unity 5.2 ráadásul teljesen fel van készítve a PS VR-ra és a PS4-re, ráadásul minden fejlesztőnek ingyenesen letölthető a Pro verzió, aki regisztrált a Sonynál.

Nagyon érdekes azonban, hogy úgy tűnik, az úriember megerősítette a korábbi pletykákat: a PlayStation VR headset egy külső feldolgozó egységhez csatlakozik majd, az pedig a PS4 konzolhoz. Azt egyelőre nem tudjuk, hogy ez a doboz pontosan mit tartalmaz, de részben tehermentesíti majd a PS4-et bizonyos feladatok alól. Persze az interneten azonnal megindultak a vad találgatások egy második GPU-ról, meg erősebb CPU-ról és hasonlókról, de nyilván nem erről van szó. A feldolgozó egység lényege alapvetően a késleltetés csökkentése, így néhány specifikus feladatot lát majd el, ami a headset mozgásérzékelésével és a térbeli audioval kapcsolatos.

Több mint 200 fejlesztő dolgozik már PlayStation VR-ra

A Sony stúdióinak vezetője, Shuhei Yoshida elárulta, hogy jelenleg több, mint 200 fejlesztő dolgozik különböző játékokon PS VR-ra. Ezek közül jelenleg 46 bejelentett játék ismert, melyek némelyike teljesen exkluzív a Sony konzoljára.

Érdekes azonban, hogy Yoshida némileg elszólta magát a minap egy másik dologgal kapcsolatban, amikor arról kérdezték, miért nem mutatja meg a Sony a PS VR-hoz kapcsolódó felhasználói felületet. "Az még titkos. Míg a hardveres csapat tulajdonképpen befejezte a munkát, addig a szoftveres csapat még javában dolgozik. Ezért nem mutatjuk meg a rendszer felhasználói felületét, mint ahogy nem beszélünk a PlayStation VR-on futtatható nem-VR-os játékokról sem."

A lényeg itt természetesen a mondat vége: ezek szerint a PS VR támogatni fogja valamilyen formában a nem VR-ra készített játékok futtatását is - vélhetően valamiféle "nagyképernyős" módról lehet szó, ahol tulajdonképpen a tévét kiváltva játszhatunk majd a headseten.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward