Hideo Kojima japánul írt egy helyzetjelentést a Death Stranding jelenlegi állapotáról, de természetesen a nyelvi akadályok nem gátolnak meg minket abban, hogy a Mester szavait elhozzuk olvasóinknak.
Az üzenetben Kojima arról ír, hogy a Death Stranding fejlesztése egy "kritikus fázisba" lépett, ugyanis most egyesítették az eddig különböző eszközökben fejlesztett, eddig csak külön létező játékelemeket. Ez Kojima elmondása alapján a gyakorlatban azt jelenti, hogy már kvázi "egy játékként" tudja minden nap tesztelni a Death Strandinget, közvetlenül PS4-en.
Kojima elmondta, hogy ez még nem az a fázis, ahol a nehézséget belövik, vagy ahol kifejezetten bugokra vadásznak, hanem inkább a játék általános állapotáról, valamint a játékmenetről tud komplexebb képet alkotni, és eldönteni, hogy mi maradhat benn, és minek kell mennie már ezen a szinten.
Mindezek alapján erősen valószínűsíthető, hogy a Death Stranding megjelenése még legalább egy, de inkább két év távolságban van.