Mondhatjuk, hogy egy ideig nem igazán úgy jött ki a lépés az Electronic Arts számára a Star Wars-játékok ügyében, ahogy azt akár a Disney, akár a rajongók szerették volna. Egy jó ideig mindössze két Battlefront-játékot sikerült kiizzadni konzolokra és PC-re, közben pedig több projektet le is lőttek és úgy tűnt, hogy a kiadó nem tudja megfelelően kezelni a franchise-t.
Egy időben Andrew Wilson vezérigazgatónak még a befektetőket is nyugtatgatnia kellett, hogy a Disney nem fogja megvonni tőlük a licencet.
Az utóbbi két évben kettő, sokak által várt fejlesztést is lelőtt az Electronic Arts. Eredetileg a Visceral Games készített volna egy látványos, filmszerű akció-kalandjátékot a Star Wars világában, amit aztán azzal az indokkal állítottak le, hogy ma már a játékosok többre vágynak, és több időt szeretnének eltölteni egy játékkal.
Így aztán a Visceral Games be is zárták, az EA Vancouver pedig elkezdett dolgozni egy nyitott világú Star Wars-játékon. Közben az Electronic Arts megnyitotta (szintén Vancouverben) a Motive stúdiót az egykori Ubisoft-főnök Jade Raymond vezetésével, ami elvileg szintén besegített a fejlesztésbe. Menet közben egyébként ott is vezetőváltás történt: Raymond elhagyta a céget, a helyére pedige Samantha Ryan érkezett. Azonban nem sokkal később arról értesülhettünk, hogy a két stúdió által közösen készített, nyitott világú Star Wars-játék fejlesztését leállította a kiadó.
Aztán persze ott voltak a Battlefront 2-féle lootbox botrányok is, ami állítólag annyira kínos volt a Disney-nek, hogy az akkori vezérigazgató Bob Iger közvetlenül beszélt az Electronic Arts vezetőségével.
Mindenesetre közben azért változtak a dolgok. A Battlefront 2 a különböző frissítésekkel tényleg egy kiváló játékká nőtte ki magát, a Star Wars Jedi: Fallen Order pedig annak ellenére is hatalmas siker lett, hogy viszonylag rövid idő alatt kell elkészíteni a Respawnnak - több, mint 10 millió példány kelt el belőle. A The Old Republic MMO továbbra is jól teljesít a maga szintjén, mobilon tarol a Star Wars, és a most bejelentette Squadrons is pozitív fogadtatásra talált.
"Fantasztikus a kapcsolatunk a Disney-vel és a LucasFilmmel. Ez a kapcsolat már nagyon hosszú távú, egészen 2011-ig, a Star Wars: The Old Republic megjelenéséig nyúlik vissza" - nyilatkozta most Andrew Wilson, az Electronic Arts vezérigazgatója.
"Sikeresek voltunk az FPS-ek, a szerepjátékok, az akciójátékok, az MMORPG-k és a mobilok frontján is, és úgy hiszem, hogy a Squadrons is sikeres lesz. Úgyhogy még szorosabbra fűzzük a kapcsolatot a Disney-vel, a vállalat ugyanis nagyon eltökélt a franchise és a kánon mellett" - folytatta Wilson.
Blake Jorgensen, az Electronic Arts pénzügyi vezetője hozzá tette, hogy a kapcsolat olyan erős, hogy a LucasFilm azt is megengedte a kiadónak, hogy olyan új karaktereket és tartalmakat hozzanak létre, amik bekerülnek a hivatalos kánonba.