A Half-Life 2 megjelenése előtt a játék a forráskódjával együtt kiszivárgott. Ez akkora károkat okozott a cégnek, hogy emiatt halasztaniuk is kellett a játék megjelenését egy évvel. Most a Team Fortress 2 és a Counter-Strike: Global Offensive lehet bajban, az interneten ugyanis elkezdett terjedni, hogy kiszivároghatott és rossz kezekbe kerülhetett a Source Engine 2017-es verziója.
A Counter-Strike: Global Offensive játékosok sem lehetnek nyugodtak, de igazán a Team Fortress 2 playerek kezdtek el aggódni, lévén az ő játékukhoz lényegében évek óta nem nyújtott nagyobb frissítést a Valve. A játékosok attól félnek, hogy hackerek találhatnak a kódban egy olyan hibát, aminek a segítségével távolról futtatható parancsokat lehet végrehajtani a kliens számítógépén. Éppen ezért két nagyon népszerű közösségi szerver szolgáltató, a Resun.tf és a Creators.tf ideiglenesen lelőtte a szervereit, hogy tisztázni lehessen, tényleg veszélyt jelent-e a játékosokra és rájuk, ami a kódban megtalálható. Jelenleg arra várnak, hogy a Valve biztosítsa őket, nem lehet semmi baj a dologból, de addig is a szerverüzemeltetők arra kérik a TF2 felhasználókat, hogy kerüljék a játékot.
A szivárgásról ez a kép tanúskodik jelenleg:
Garry Newman, a Garry’s Mod készítőjének kemény véleménye szerint minden, ami a szivárgással kapcsolatos nem más, mint egyértelmű hamis képekkel való trollkodás. Arra kéri az embereket, ha valaki tényleg hozzájutott már a kiszivárgott fájlokhoz, írjon neki privát üzenetet és kitalálnak valamit. De meggyőződése, hogy nincs bizonyíték egy valódi szivárgásra.
A Valve is kiadott közleményt a Counter-Strike: Go játékosoknak. Szerintük a kód a 2017-es Source változat lehetett, amit a partnereknek adtak el és 2018-ban szivárgott ki először. Miután átnézték, szerintük nincs semmi oka a játékosoknak arra, hogy távol maradjanak a játékaiktól.
Hogy még érdekesebb legyen a történet, a Valve News Network állítólag többször figyelmeztette a Valve-ot a szivárgásra az elmúlt években, de sose kapott választ, viszont tudni véli, hogy ki tette közzé. Szerinte a Lever Softworks moddercsapat egyik volt tagja szivárogtatta azt bosszúból.
Egyelőre tehát nem tudni, hogy kell-e félni vagy nem. A Valve igyekszik tüzet oltani, lehet jogosan, viszont a TeamFortress 2 játékosok nem túl nyugodtak. Félelmük azért sem alaptalan, mert alig pár hete árasztották el a szervereiket lag botok. Ezek a botok csak és kizárólag azért csatlakoztak egy-egy játékba, hogy azokat játszhatatlanná tegyék késést előidézve, és ezzel együtt pedig összeomoljon a szerver.
A Valve elméletileg javította a problémát, de sokan még mindig azt tapasztalják, hogy ez nem sikerült túl jól. A botok továbbra is jelen vannak, ahogy az alábbi videóból is látszik.
A forráskód megléte még nem jelenti azt, hogy valaki olyan hibát talál, ami kárt okozhat másoknak, viszont a Valve is azon az állásponton van, hogy a hivatalos szervereken való játék nyújtja a legnagyobb biztonságot.
A Counter-Strike: Go statisztikái alapján egyelőre nem ijedtek meg a játékosok, de a Team Fortress 2 esetében már látványosan esett a játék népszerűsége.