A BioWare egyetlen dologról sosem volt híres: a kis játékokról. A Baldur's Gate, a Neverwinter Nights, a Knights of the Old Republic, a Mass Effect, vagy éppen a Dragon Age mind-mind korukcsúcsát képviselték, és úgy látszik, hogy az éppen készülő Anthem lesz a legnagyobb, legköltségesebb fejlesztésük.
Most azonban a BioWare Montreal fejese, Casey Hudson, valamint az Anthem vezető producere, Mark Darrah már húrokat kezdett el pengetni: szeretnének belevágni néhány kisebb, kísérletezősebb projektbe.
"Az iparág,valamint a BioWare és az Electronic Arts hozzáállása is úgy változik, hogy egyre inkább felmerül annak a lehetősége, hogy belevágjunk néhány kísérleti fejlesztésbe. El akarok jutni odáig, hogy miközben készüla következő nagy játékunk, mellette ki tudjunk adni olyan címeket is, amik a rövidfilmek helyi megfelelői lennének" - kezdte Hudson. Szerinte meg kell mutatni az embereknek, hogy van egy csomó kreatív ötletük, és arra is kíváncsiak, hogy ezek közül mire lenne vevő a közönségük.
Mark Darrah hasonlóan vélekedett. Szerinte egyre inkább az látszik, hogy a nagy kiadók igyekeznek változatosabbá tenni a felhozatalukat, és a nagy AAA-kategóriás címek mellett kisebb, gyorsabban elfogyasztható anyagokat készítenek.
"Ezzel megtehetnénk olyanokat is, amiket a csúcskategóriás játékainknál nem, mert ott mások az emberek elvárásai. Viszont szerintem van egy középút, amit úgy is szoktak hívni, hogy AAA-kategóriás indie. Ezek kisebb költségvetésű, rövidebb, de mégis magas minőségű anyagok" - fejezte be Darrah.