Shop menü

KIADÓ NÉLKÜL IS LEHET PUBLIKÁLNI AZ EPIC STORE-BAN, TIM SWEENEY ÚJRA A VALVE-OT SZIDJA

Szerinte probléma, hogy a Valve bezárja a játékosokat a saját rendszerébe.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Kiadó nélkül is lehet publikálni az Epic Store-ban, Tim Sweeney újra a Valve-ot szidja

Az Epic bejelentette, hogy az áruházában mostantól bárki "kiadhat" játékokat mindenféle különösebb hercehurca nélkül, mindössze 100 dollárért. Ez pontosan ugyanannyi, mint amennyit a Steamen kell fizetni a Valve által 2018-ban bevezetett, Steam Direct nevű szolgáltatásban.

Két fontos különbség azért akad a Steamhez képest:

  • az Epic nem engedi a pornográf tartalmakat
  • és a multiplayer játékoknak támogatniuk kell a keresztplatformos működést más PC-s áruházak klienseivel

A másodikhoz persze használható az Epic ingyenes eszköze, az Epic Online Services, ami ezt alapból lehetővé teszi, de természetesen a fejlesztők használhatják a saját megoldásaikat is. Mindenesetre ez nagy előrelépés a Steamhez képest, és Tim Sweeney, az Epic vezetője nem is mulasztotta el szidni kicsit a Valve-ot: "A klasszikus bezárt stratégiát alkalmazzák, vagyis a szolgáltatásaik csak a saját áruházukkal működik, és a piaci fölényüket kihasználva arra ösztönzik a fejlesztőket, hogy olyan játékokat adjanak ki, amik hiányosan működnek más áruházakban. Ezzel mi is megjártuk a kezdeti időszakban az Epic Store-ba érkező multiplayer játékokkal" - kezdte Sweeney.

"A Steamworks nem működött a mi áruházunkban, szóval ezekben a játékokban vagy kevesebb multiplayeres lehetőség volt, vagy egyáltalán semmi, esetleg a túlságosan kis közönség volt a probléma, ami az Epic Store kezdeti időszakaiban még fennállt. És emlékezzünk, a Call of Duty is hasonlóan kezdte amikor megjelent a Windows Store-ban, csak más Windows Store-os vásárlókkal lehetett együtt játszani. A PC-nek egyáltalán nem így kéne működnie" - vélekedik Sweeney.

Egyébként visszatérve a 100 dolláros publikálási lehetőségre, az Epic Store menedzsere, Steve Allison elmondta, hogy egy élő ember fog kipróbálni minden egyes játékot, és legalább 20 percet játszik majd az adott címmel. Ez azért fontos, hogy kiderüljön: a játék elindul-e megfelelően, és hogy ténylegesen arról a játékról van-e szó, amit az áruházi oldalon mutattak a fejlesztők.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére