Az AMD szoftverfejlesztő csapata egy új Radeon Software Adrenalin Edition drivercsomagot tett elérhetővé, ami a 22.8.1-es verziószámot viseli. A béta státuszú driver ezúttal két új játékhoz kínál nulladik napi optimalizációkat: az egyik a Marvell’s Spider Man Remastered, míg a másik a Thymesia.
Játékok terén érdemes még megemlíteni, hogy a Halo Infinite esetében a VRS mód mellett is működő Radeon Boost támogatást kaptak a gamerek. További fontos változás, hogy az Enhanced Sync funkció átesett némi frissítésen, amelynek köszönhetően tovább javult a stabilitása, illetve az általa nyújtott felhasználói élmény is.
A fentiek mellett hat korábbi hibajelenségre is érkezett javítás, ahogy az az alábbi felsorolásból is kiderül
- Néhány videokártyánál, mint például a Radeon RX 6700 XT-nél is előfordult kijelző-villódzás, ha a futó játék és az éppen lejátszott videó között ablakváltással lépkedtünk
- Project Zomboid alatt kifagyott a videó kimenet
- A LOVE2D alapú játékokat esetenként hibásan renderelte a rendszer
- A Stormworks: Build and Rescue című játék összeomlott indítás után
- A Mixed Reality headsetek villódzást vagy hullámzást produkálhattak mozgás közben egyes videokártyák mellett, például a Radeon RX 6800 XT-vel szerelt konfigurációknál
- Az Enhanced Sync miatt rendszerösszeomlás következhetett be, ha játék közben a kiterjesztett monitoron videót játszottak le
A kijavított hibákon kívül néhány ismert, de kijavításra váró jelenségről is említést kell tennünk, íme a lista:
- Call of Duty: Warzone alatt a Caldera térképen barangolva akadozás fordulhat elő egyes videokártyák esetében, például a Radeon RX 6900 XT mellett is
- Fortnite alatt a DirectX 11 API használata mellett akadozást lehet megfigyelni egyes videokártyák mellett, például a Radeon RX 6950 XT esetében
- A Radeon Super Resolution nem indul el egyes játékok alatt, ha megváltoztattuk a felbontást vagy a HDR beállításokat ilyen például a Nioh 2
- Lost Ark alatt kijelző-villódzás következhet be, amennyiben módosítják a kijelző-beállításokat, vagy elenőrzik a karakterrek kapcsolatos infókat egyes videokártyák mellett, például a Radeon RX 6800-as videokártyával szerelt rendszereknél
- Az Oculus dashboard menüje, illetve a renderelt vezérlők hullámzóan, hibásan jelenhetnek meg Oculus Quest 2 alatt egyes videokártyák, például a Radeon RX 6800 XT esetén
- A VCE presetekkel probléma lehet VEGAS Pro alatt egyes videokártyák mellett, ide tartozik a Radeon RX 6600 is
- A DaVinci Resolve Studio 17 összeomolhat bizonyos videokártyák, például a Radeon RX 6900 XT használata mellett
- Egyes Radeon videokártyák esetében, például a Radeon 570-nél előfordulhat, hogy a GPU terhelése 100%-on marad a Radeon Performance Metrics szerint, miután bezártuk az adott alkalmazást
- Az Enhanced Sync funkció fekete kijelzőt okozhat egyes játékok és konfigurációk esetében. Azok a felhasználók, akik tapasztalják a hibát, ideiglenesen kapcsolják ki az Enhanced Sync funkciót, míg a gyógyír meg nem érkezik a hibára
A friss driver a Radeon RX 400-as sorozattól felfelé minden újabb asztali és mobil videokártyát támogat, utóbbi esetben viszont csak a Radeon 600-as sorozattól felfelé. A Radeon RX 400-as sorozat előtti modellekhez azonban a 21.5.2-es drivert kell majd használni, ugyanis az az utolsó, ami hivatalos támogatást biztosít hozzájuk. A driver ezzel együtt az asztali- és mobil APU egységekhez is használható, de csak azokhoz, amelyek már Vega iGPU-val rendelkeznek. Operációs rendszerek terén csak és kizárólag a 64-bites Windows 10 és a Windows 11 jöhet szóba.
A driver letöltéséhez, illetve a dokumentáció megtekintéséhez ide érdemes ellátogatni. Aki nem biztos a dolgában, használhatja az automatikus telepítési segédet is, ami itt található.