A kiadó 2K Games bejelentette, hogy ténylegesen készül az új BioShock, ami egyelőre konkrétabb címet, csak számozást nem kapott. A fejlesztésért egy újonnan alapított belsős stúdió, a Cloud Chamber felelős.
Ezt a stúdiót Kelley Gilmore vezeti, aki korábban az XCOM és a Civilization-sorozatért is felelős Firaxisnál töltött be vezetői pozíciót. Az új stúdió vezetője, aki a 2K Games 2005-ös megalakulása óta az első nő, aki stúdiót irányít a köteléken belül, így nyilatkozott: "Azért alapítottuk meg a Cloud Chambert, hogy eddig felfedezetlen világokat fedezzünk fel, új sztorikat hozzunk el, és kitoljuk a játékkészítés határait. Csapatunk hisz a diverzitás erősségében és szépségében, ezt tükrözi a brigád összeállítása és a gondolkodásmódunk is."
Gilmore hangsúlyozta, hogy a csapat nagyon tapasztalt, sokan közülük már az eredeti BioShock megalkotásakor is ott voltak, a 2K Games pedig továbbra is lehetőséget ad arra, hogy kiéljék a kreativitásukat. Először 2018-ban, a Mafia 3 megjelenése környékén hallottunk arról, hogy a 2K Games már titokban elkezdte egy új BioShock előkészítési folyamatát. Akkor azt lehetett tudni, hogy a projekt Parkside fedőnév alatt készül.
Jelenlegi információnk szerint a Cloud Chamber valójában az egykori 2K Marin újraformált verziója, és egyébként a 2K már 2014-ben azt mondta, hogy ezt a csapat lesz felelős a BioShock jövőjéért, miután a Ken Levine által vezetett Irrational Games bezárt. A játékról egyelőre csak annyit tudunk, hogy a várakozásoknak megfelelően FPS lesz, a megjelenési dátum viszont még annyira távoli, hogy a 2K Games szerint is legalább évek kellenek a befejezéshez.