Shop menü

KÉRETLEN TELEFONÁLÓK SZÍVATÁSÁRA ALKOTTAK MESTERSÉGES INTELLIGENCIÁT

Nehéz lenne annál mókásabb szolgáltatást elképzelni, mint amit egy kaliforniai férfi hozott létre, miután elege lett a spam hívásokból.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Kéretlen telefonálók szívatására alkottak mesterséges intelligenciát

A mesterséges intelligenciát megannyi módon lehet felhasználni, igazából napról napra tárnak fel újabb lehetőségeket a különböző generatív MI szolgáltatások révén. Most is egy olyan megoldásról számolhatunk be, amihez hasonlóval eddig még nem találkoztunk. A telefonos zaklatók ellen készítettek egy igazán talpraesett MI-t.

A telemarketing és a mobilos közvéleménykutatás a mai napig egy olyan dolog, ami az embereket rettenetesen tudja zavarni, de sosem fognak erről leszokni a cégek. Vannak, akik naponta kapnak spam hívásokat különböző indokokkal, és bár van, aki megteheti, hogy nem veszi fel az ismeretlen számról érkező hívásokat, sokan nincsenek ilyen helyzetben. A kaliforniai Roger Andersont is folyamatosan megtalálták mindenféle ügyben, de emberünk úgy döntött, hogy a hívások megszakítása helyett, inkább minél tovább feltartja a „dolgozókat”.

Anderson áldja az MI megjelenését, ugyanis a harca a kéretlen hívásokkal csaknem egy évtizeddel ezelőtt kezdődött. Egy alkalommal egy telemarketinges nem kívánatos hangnemben beszélt a fiával, és ezt követően határozta el, hogy a lehető legtöbb módon próbál majd keresztbe tenni a spamelőknek. Korábban Jolly Roger néven elindított egy céget, és több funkciót is nyújtott ezen keresztül a spam hívók feltartására, idegesítésére. Ez egy viszonylag egyszerűbb, de működő rendszer volt, amire több ezren elő is fizettek 25 dolláros éves tagsági díj mellett.

Galéria megnyitása

Mikor megjelent a ChatGPT, Anderson azonnal felismerte a benne rejlő lehetőséget, és létrehozott egy olyan MI szolgáltatást, ami képes a telefonon számára feltett kérdéseket értelmezni, válaszokat generál ezekre, és még fel is olvassa a szövegeket, mindezt pedig anélkül teszi, hogy a hívott félnek bármi tennie kellene menet közben. Whitebeard névre hallgat a trükkös chatbot, aminek az lett a célja, hogy minél hosszabb ideig lefoglalja a kéretlen hívásokat indítókat.

Az OpenAI által fejlesztett GPT-4 nagy nyelvi modellre épül a rendszer, és azért még van mit tökéletesíteni rajta, de állítólag már most is nagyon hatékonyan teszi a dolgát. A hívások elején egy rövid időt kell neki adni, míg elindul megfelelően a válaszok generálása, de ha egyszer megered a „nyelve”, akkor onnantól egészen addig képes lesz beszélgetni a vonal túlsó végén lévő spam hívóval, míg az meg nem unja a dolgot. Az 54 éves szakember megosztott egy zavaros beszélgetést, amiben a hívó 15 percig bírta a gyűrődést, míg végül megszakította a vonalat.

„Minden alkalommal képes lenyűgözni a GPT-4, egyszerűen kiváló munkát tud végezni, ha arról van szó, hogy butaságokat kell beszélni valakinek, és ez nagyon vicces.” – árulta el Roger Anderson. Többféle személyiségből, többféle beszédhangból lehet választani, és egészen változatos módon tudnak kommunikálni az eltérő virtuális személyiségek.

Elképzelhető, hogy idővel a telemarkatingesek és közvéleménykutatók munkáját is elveszi majd az MI, miközben a mostanihoz hasonló szolgáltatások is széles körben elterjedhetnek. Egy ilyen helyzet mindenképpen érdekes eredménnyel járna, hiszen egymással beszélgethetnének a különböző beszédképességgel is megtoldott chatbotok. Bízunk azért abban, hogy ez a jövőkép sosem valósul meg, de ahogy haladunk előre, bizony egyáltalán nem tűnik teljes fikciónak.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére