Shop menü

JUTALMAZNI KEZDI A FÜGGŐSÉGET A NETFLIX

A vállalat folyamatosan reszelgeti a hirdetésekkel megtámogatott csomagot, és most egy olyan újdonsággal állt elő, ami nem feltétlenül tünteti fel a platformot pozitív fényben.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Jutalmazni kezdi a függőséget a Netflix

A Netflix egyre komolyabban veszi a reklámos előfizetési lehetőséget, ahogy azt látja, hogy a felhasználók komoly érdeklődést mutatnak iránta. Most nagyon úgy fest, hogy bevezetésre kerül egy újítás, amivel a nézők csökkenthetik a megjelenő hirdetések számát, ami mindenképpen jó hír, de nem túl elegáns a modell működése.

Aki sorozatban nézi a különböző Netflix szériák részeit, az jutalomban fog részesülni: hirdetések nélküli epizódokat kap.

A Netflix esetében bizony sokszor előfordul, hogy az ember kicsit ott ragad a képernyő előtt, és egy sorozatból, ami leköti a figyelmét, akár többet is megnéz egymást követően. Azonban a hirdetések egy idő után már valószínűleg egyre zavaróbbak lehetnek, és emiatt félbeszakíthatják a tartalomfogyasztást az emberek. Viszont, ha tudják, hogy kapnak egy teljes részt reklám nélkül, akkor vélhetően ez arra fogja őket ösztönözni, hogy addig üljenek a készülék előtt, ameddig ezt az „ajándékot” elérik.

Három részt kell majd ahhoz egyhuzamban elfogyasztani, hogy utána egy már mindenféle megszakítástól mentes legyen. Reklámmentesen élvezheti az adott sorozat negyedik részét az előfizető. Ez mindenképpen jól hangzik elsőre, de látni kell azt, hogy egy ilyen opció nem igazán illeszkedik a napjainkban tapasztalható törekvések sorába.

Galéria megnyitása

Mostanában a platformokat a szabályozók olyan irányba terelik, hogy különböző eszközöket vezessenek be a függőség kezelése érdekében. Például a közösségi alkalmazásoknál lehet olyat látni, hogy figyelmeztetnek egy idő után, hogy túl hosszú ideje használj az ember az applikációt, vagy szól, ha nincs már friss bejegyzése a követett profiloknak, így nem érdemes tovább tekerni a folyamot. Szerencsére egyre több ilyen kisebb-nagyobb funkció van már, és egy ilyen környezetben jön most a Netflixnek ez az újítása.

A legolcsóbb előfizetési lehetőséget választó felhasználók ezáltal még hosszabb időt tölthetnek majd a szolgáltatás előtt ülve, hiszen ebben az esetben teljesen egyértelműen ezt jutalmazza a rendszer, méghozzá egészen direkt módon. Az is aggasztó lehet, hogy éppen azoknál próbál a Netflix némiképp függőséget generáló extrával élni, akik a legkevesebb pénzt tudják a streaming szolgáltatásra fordítani, tehát minden bizonnyal eleve kevésbé tehetősek. Hiszen általában a szegényebb társadalmi régetegnek vannak olyan tagjai, akik a függőségre is hajlamosabbak.

Galéria megnyitása

A vállalat többször is beszélt arról az elmúlt időszakban, hogy szeretné a nézőközönség elköteleződését növelni, és ez a fejlesztés például már egészen biztos, hogy ennek a jegyében érkezik. Azt nem lehet tudni pontosan, hogy mennyien fizetnek elő erre a lehetőségre jelenleg, de az egészen biztos, hogy a növekedés folyamatos. Márciusban még arról szóltak a hírek, hogy nagyjából 5 millió néző használja a reklámokkal támogatott opciót, és a cég korábban arról beszélt, hogy az első év végére az aktív fogyasztói közönség 15 milliós létszámot érhet el.

A cég tesz is azért, hogy az érdeklődés nagyobb legyen. A mostani lépést megelőzően a Netflix az áremelésekből is kihagyta a hirdetésekkel támogatott opcióját, így az eddigieknél nagyobb lesz a szakadék az Alap és a hirdetéses lehetőség között. Még több árérzékeny felhasználó dönthet úgy, hogy kicsit lejjebb adja, és elfogadja a hirdetéseket.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére