Az Apple általában mindent nagy felhajtás mellett szokott bejelenteni, még akkor is, ha valójában marginális újításról van szó. Most azonban csak úgy mellékesen hintette el, hogy az Apple TV+ szolgáltatása egy kisebb arculatváltásnak néz elébe, és a neve is új lesz a továbbiakban.
Az Apple az Original Films égisze alatt beharangozta, hogy „az F1 – A film című alkotás, ami igazi kasszasiker a mozikban, és a legnagyobb bevételt felhajtó sporttal kapcsolatos alkotás lett Brad Pitt főszereplésével, Joseph Kosinski rendezésében, december 12-én fog debütálni az Apple TV-n”. Erre pedig azért térünk ki az Apple TV+ szolgáltatás átnevezése kapcsán, mert valójában az F1 film streaming bevezetéséről szólt az a közlemény, aminek a végén egy mondatban közölte a vállalat, hogy új néven folytatja a platform.
„Az Apple TV+ mostantól egyszerűen Apple TV néven, új, élénk arculattal folytatja működését.” – árulta el a cég.
Ugyanazon a néven fog futni a streaming szolgáltatás, mint az Apple TV eszközök. Már a fenti F1 filmes bejelentés szövegében is csak szimplán az Apple TV szerepelt. A hivatalos honlapon azonban a mostani bejelentés ellenére még az Apple TV+ feliratok láthatók mindenhol, tehát egy kicsit úgy tűnik, mintha az „F1 – A film” streaming rajtjának beharangozásával csak véletlenül került volna ki ez a hír, és a valódi nagyobb bejelentést későbbre tervezte volna a cég.
Jelenleg csak az Apple TV alkalmazásban lehet a változás jeleit felfedezni, de ott sincs semmi, ami erre külön felhívná a figyelmet. A továbbiakban így az Apple TV szolgáltatást az Apple TV eszközökön az Apple TV alkalmazásban lehet majd igénybe venni. A névváltás okozhat majd félreértéseket a beszélgetések során, bár az emberek valószínűleg továbbra is Apple TV+ néven fogják emlegetni a szolgáltatást, mostanra ez elég alaposan berögzülhetett.
Az Apple TV az új név mellett új logót is kap. A továbbiakban az eddigi monokróm jelzés színekkel fog megtelni. Ezzel reflektál a fent említett „új, élénk arculatra”, hiszen a színek egyértelműen dinamikusabbá teszik az egyszerű logó kisugárzását. Abban viszont nem lesz változás, hogy az Apple almája és a „tv” szöveg szerepel a logóban.
Az embereknek valószínűleg feltűnik majd a különbség, de ezen a ponton sem lehet arról beszélni, hogy radikálisat húzott volna a cég. Eleve nem teljesen világos egyelőre, hogy mi tette szükségessé a név és a logó változtatását. És az sem tiszta, hogy miért „fű alatt” történt ez meg. Mindenesetre nem lenne meglepő, ha rövidesen jönne egy nagyobb bejelentés csak erről, és az sem volna váratlan, ha a szolgáltatás más változásokon is átmenne, miután a cupertinóiak egyértelműen új arculatról beszélnek, de ezt a minimális módosítást még elég erős lenne új arculatnak tekinteni.
Az Apple TV+ 2019-ben indult el, és a vállalat nagyon sok pénzt fektet saját tartalmak előállításába is. Az eddigi legnagyobb sikerét jelenti talán az új F1 film, de voltak már egyéb felkapott, népszerű tartalmak is az Apple Originals ernyője alatt, gondolhatunk itt a filmek mellett sorozatokra is. A cég a mostani arculatváltással tovább erősítheti majd azt a folyamatosan fejlődő, növekedő ökoszisztémát.