Shop menü

EDDY CUE: AZ APPLE TV SZÉPEN NÖVEKEDIK, A NÉVVÁLTÁS PEDIG MÁR HOSSZÚ IDEJE ÉRETT

Egy interjúban beszélt az Apple szolgáltatásokért felelős vezetője a streaming szolgáltatásról, és annak felhasználói bázisáról.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Eddy Cue: Az Apple TV szépen növekedik, a névváltás pedig már hosszú ideje érett

Egy nappal azt követően, hogy az Apple bejelentette az Apple TV+ szolgáltatásának identitásváltását, a The Town podcast vendége volt Eddy Cue, ahol nem meglepő módon a streaming szolgáltatás volt az egyik központi beszédtéma. Az új név és logó mellett a vezető kénytelen volt magyarázkodni a felhasználói szám titkolása miatt, de nem fedte fel, hogy mekkora a platform tábora.

Az Apple hosszú előkészületet követően 2019 novemberében indította el az Apple TV szolgáltatást. A friss interjúban elmondta Cue, hogy nagyon nehéz volt kezdetben a platform felfuttatása, és a mai napig nem egyszerű a versenyben helytállnia. Az Apple TV nagy ellenfelei közül a Netflix már eleve hatalmas fölényben volt, a többi platform mögött pedig rendszerint egy-egy nagy stúdió vagy valamilyen ágazati összefogás áll.

„Sokkal nehezebb volt ez a folyamat, mint amilyennek kívülről tűnhetett.” – jelentette ki a szakember.

Külön kitért arra Cue, hogy az Apple TV indulását követően több nagyon komoly nehézségbe is belefutottak, amiket senki nem láthatott előre. Ott volt például a COVID-19 okozta leállás, majd azt követte a hollywoodi írók sztrájkja. „Nem számítottunk arra, hogy 1,5 évig nem tudunk majd termelni, és nem láttuk előre azt sem, hogy 9 hónapon keresztül sztrájkolni fognak.” – magyarázta az Apple szakembere.

Az Apple nem közli, hogy mennyi előfizetője van a streaming szolgáltatásainak, nem kivétel ez alól az Apple TV sem, ahol a számok egyébként sem állnak olyan fényesen a konkurenciához képest. A riporter megkérdezte, hogy igaz-e az a kiszivárgott információ, miszerint a 45 millió előfizetője van a szolgáltatásnak globálisan. Erre Cue határozottan azt felelte, hogy „sokkal több” az előfizetéssel rendelkezők száma. Tehát szerinte nem igaz, hogy csak 45 millió ember fizet az Apple TV-ért, viszont azt nem volt hajlandó megosztani a nagyérdeművel, hogy mekkora a platform tábora.

Galéria megnyitása

Nagyon úgy fest, hogy az Apple akkor sem hajlandó erről beszélni, ha éppen lekicsinylő adatok forognak a híroldalak hasábjain. A Netflix egyébként már több mint 300 millió felhasználóval rendelkezik nemzetközi szinten, és egy ellenfele sincs lőtávolban. A FlixPatrol számai szerint az Amazon Prime lehet a sorban a második, de jó 100 milliós lemaradásban van, a dobogó harmadik fokáért pedig a Disney+ és az HBO Max vív harcot. Az Apple TV-t még a Paramount+ és a Hulu is megelőzi.

Az Apple folyamatosan dolgozik az eredeti filmeken és szériákon. Ma már több nagy költségvetésű projekt fut párhuzamosan. Ott van a Különválás, az Utolsó befutók, a Siló és egyebek mellett az F1 – A film, ami idén különösen nagyot ment, és óriási összegek mentek el csak a reklámozására is.

Az F1 Apple TV-re érkezésével jelentette be az Apple, hogy a szolgáltatás új identitást kap, és eltűnik a nevéből a „+” jelzés. Erről is szó esett az interjúban, és Eddy Cue elárulta, hogy nem volt különösebb tervezés az átnevezés előtt, nem készítettek erről tanulmányt, ami egyébként szokatlan ilyen szinten. Egyszerűen csak Apple TV lesz a TV+-ból, és kész, ennyire egyszerű. Szerinte egyébként is mindenki csak Apple TV-nek mondta a szolgáltatást, és nem kell attól tartani, hogy ez bárkit megzavarna.

Ehhez képest azért az átnevezés hírére sok felhasználó jelezte azt, hogy ezt nem tartják a legjobb döntésnek. Az emberek úgy vélik, hogy már eddig is eléggé zavaró volt, az eszköz, az alkalmazás és az előfizetés is majdnem ugyanolyan néven futott, innentől pedig már végképp mindenre ugyanúgy Apple TV-ként kell majd hivatkozni. Az arculatváltással kapcsolatosan más új információt nem mondott az Apple szolgáltatásaiért felelős vezető.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére