Jordan Mechner új Prince of Persia-játékot készítene

Kifejtette azt is, miért volt nagy kihívás elkészíteni a Prince of Persia-filmet.

Jordan Mechner új Prince of Persia-játékot készítene

Viszonylag nyugodtan mondhatjuk, hogy a Jake Gyllenhaal főszereplésével készült Prince of Persia-film nem volt éppen kiemelkedően jó. Mint ahogy a legtöbb, játékok alapján készülő filmadaptáció sem jó, úgyhogy ez igazából nem nagy meglepetés.

A dolog azért érdekes, mert a film forgatókönyvét ugyanaz a Jordan Mechner írta, aki a klasszikus Prince of Persia-játékokért, valamint a Sands of Time-ért is felelős, korábbról pedig rengeteg tapasztalatot szerzett a filmiparban. Mechner most arról beszélt, miért volt ekkora kihívás elkészíteni a filmet.

"Nagyon nehéz volt adaptálni a játékot egy filmes forgatókönyvre. A Sands of Time játék például nem az eredeti Prince of Persia történetét mesélte újra, hanem egy teljesen új sztorit hoztunk létre. A dolog úgy kezdődött, hogy lefektettük a játékmenet alapjait, mint a parkour és az idővisszatekerés, majd kitaláltunk egy olyan történetet, ami ezeket a mechanizmusokat jól megtámogatja" - kezdte.

A játékban például csak két emberi karakter szerepel, a Herceg és Farah, egész egyszerűen azért, mert az engine nem tudott több emberi karatkert lekezelni. Ez nyilván nem működne egy filmben. Ezen kívül a játék történetében azért pusztult el a palota, hogy értelmet adjon a parkournek, hiszen tök felesleges lenne falon futkorászni meg ugrálni, ha a főszereplő csak végigsétálhatna a folyósokon.

"A játék esetében könnyen ment a történet kitalálása, hiszen annyi volt a feladat, hogy a játékmechanizmusok alá dolgozzon. A filmet azonban a Disney vállalta magára, és Jerry Bruckheimer volt a producere, tehát egy nagy költségvetésű blockbusterről beszélünk, ez nem lehetett olyan, mint egy kétszereplős B-kategóriás horrorfilm. Szóval a nagy feladat az volt, hogyan készítsünk egy olyan filmet, ami eposzi és nagyszabású, de közben mégis átadja a Prince of Persia: Sands of Time esszenciáját."

Mechner elmondta, hogy filmen például nem működne az, mint a játékban, hogy a főszereplő bármikor visszatekerheti az időt, hiszen akkor minden rossz döntése után ezt tenné. Ezért találták ki, hogy a filmben csak limitált számban használható az időtekerő tőr.

A filmes témát követően Mechner beszélt arról is, hogy min dolgozik mostanában. Jelenleg egy könyvet ír az eredeti Prince of Persia elkészítéséről, amit az akkori naplója alapján rak össze. Az előadás végén a közönségből valaki megkérdezte, hogy számíthatunk-e a Prince of Persia-játékok feltámadására? Mechner ezt úgy értette, hogy a kérdező remake-eket szeretne, és azt mondta, hogy "szívesen újrajátszaná a régi részeket".

Miután a kérdező tisztázta, hogy ő teljesen új játékokra gondolt a Prince of Persia világában, Mechner azt mondta, hogy kifejezetten szívesen venné ki a részét egy ilyen elkészítésében.

Neked ajánljuk

Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap