A Tesla kínálata négy modellből áll, de ezek valójában folyamatosan változnak, egymást követik a ráncfelvarrások, csak a cég nem ad ki új generációkat ezek miatt. A vállalat egyebek mellett dolgozik azon, hogy megvalósítsa a Tesla Vision érzékelési rendszert a járművekben, ami igazából kevesebb szenzort használ, lényegében egyszerűbb, mint a korábban használt megoldás.
A vállalat azzal, hogy kikerülnek már az ultrahangos érzékelők is az autókból, egy újabb fontos lépést tesz a Tesla Vision megvalósítása felé. Ennek az a lényege, hogy a gépjárművek kizárólag a kamerákat használják a környezetük feltérképezésére. Rengeteg energiát fordít arra a Tesla, hogy megoldja a kamerákra támaszkodva a vezetéssegéd funkciók működését, és ahogy halad előre a fejlesztés, úgy lesz egyre kevesebb extra érzékelő az autókban.
A radar már korábban kikerült, most pedig az ultrahangos szenzoroknak int búcsút a cég hivatalosan is. Ezeket az egészen közeli dolgok érzékelésére használták a Teslák. Egy tucat ilyen egység volt az autókban, jellemzően a lökhárítókba építve.
Először a Model 3 és a Model Y fedélzetéről távolítja el ezeket a Tesla, de nemcsak az olcsóbb autókból fognak kikerülni a „felesleges” szenzorok. Azon van a vállalat, hogy a Model S és a Model X kelléktárából is eltüntesse ezeket. Csak mivel azok jóval kisebb mennyiségben készülnek, így lényegesen lassabban mennek végbe az ilyen változtatások. A Tesla több mint tízszer annyi Model 3-at és Model Y-t gyárt, mint Model X-et és Model S-t.
A vállalat kiadott egy olyan összefoglalót, amiben egyértelműen feltüntette, hogy mi a helyzet a vezetést segítő rendszerekkel abban az esetben, ha van ultrahangos érzékelő, és mikről kell lemondani pillanatnyilag, ha ezek nincsenek a fedélzeten. Ugyanis egyelőre vannak funkciók, melyek nem működnek enélkül, ami azért egészen furcsa. A Tesla elmondta, hogy mindent ugyanúgy tudni fognak a szenzorokban szegényebb járművek, mint a társaik, csak egy kicsi időre van még szükség.
Ami hiányozni fog, az a parkolássegéd funkció, valamint az automatikus parkolási lehetőség, továbbá a Summon és a Smart Summon sem megy. A Summon az, amikor az emberek képesek vezérelni úgy az autót, hogy nem ülnek benne, a Smart Summon pedig, mikor a jármű kis távolságon magától odamegy a sofőrhöz, például egy parkolóban. Ezekről a dolgokról le kell mondania annak, aki az ultrahangos szenzorokat nélkülöző Model 3-at vagy Model Y-t kapja.
Mivel a Tesla elmondta, hogy ez csak átmeneti állapot jó kérdés, hogy miért is nem várta ki ezt, és indította úgy útnak az autókat ultrahangos szenzor nélkül, hogy az embereknek ne kelljen kompromisszumokkal szembesülnie. Elképzelhető, hogy arról van szó, hogy egyszerűen úgy számolt az alkatrész rendeléseknél, hogy mostanra képes lesz megoldani ezt, de ahogy az a cégnél megszokott, elcsúszott a fejlesztéssel. Nem maradt más választása, mint így elindítani az új szenzorcsomagot használó autókat.
Egy OTA frissítéssel fogja a Tesla bekapcsolni az ideiglenesen letiltott funkciókat azokban az autókban, amikből már nemcsak a radarok, hanem az ultrahangos szenzorok is hiányoznak. Az ilyen távoli rendszerfrissítések nem ismeretlenek a teslások számára, szóval ez a része a történetnek már gördülékenyen fog menni. Reméljük, hogy mire a Model S és a Model X is elhagyja ezeket, akkorra már a hiányosságok fel lesznek számolva.