A Game Developers Conference egyik meglepetésének tűnik az Othercide névre keresztelt játék, amit a készítői egyfajta XCOM-stílusú anyagként írnak le, csak éppen egy nagyon sötét, horrorisztikus világban. Ez egy olyan korrupt, kegyetlen világ, ami a hagyományos dimenziónkon kívül létezik, és ahol rémálomszerű szörnyek hordái akarják megsemmisíteni az emberiséget.
Természetesen nekünk kell majd felvenni a harcot velük, mégpedig a Daughters nevű misztikus harcosok csapatát irányítva. Az irányítható egységeink alapvetően három harcos típus közül kerülnek ki: Blademaster, Soulsinger és Shieldbearer, amiből valamennyire lehet következtetni a várható funkciójukra, de ezt egyelőre még nem részletezték a fejlesztők.
Azt viszont kiemelték, hogy egyáltalán nem biztos, hogy mindenki túléli, ugyanis a játék része lesz a permadeath, ami mellett rogulite-stílusú játékelemeket és kőkemény küldetéseket ígérnek, melyeket limitált mennyiségű erőforrásból kell megoldanunk.
"Minden döntésed következményekkel fog járni, legyen szó erőforrásokról, vagy vérről. Próbálj meg minél tovább kitartani a szörnyű ellenségekkel szemben, miközben halálos döntéseket hozol meg. Azonban a kudarc sem mindennek a vége: új dolgokat tudsz meg, és új lehetőségeid nyílnak meg, az áldozat pedig közelebb hoz a sikerhez" - szól a hivatalos szöveg.
A játék egyik leginkább szembetűnő tulajdonsága az elképesztően hangulatos, szürkeárnyalatos látványvilága, amit néhol piros szín változtat meg. A játékmenet kapcsán az Initiative Sequence System nevű rendszert emelték ki, amivel a játékosok megszakíthatják a bejövő támadásokat, és késletetett akciókat adhatnak meg, amikor később hajtódnak végre az adott körben. Menet közben a karaktereink szintet lépnek, új képességeket kapnak, és a legyőzött ellenfelek emlékeit is összegyűjthetik, amik szintén extra erőd adnak nekik.
Az Othercide a fejlesztők ígérete szerint valamikor az év második felében kerülbet be a Steam korai hozzáféréses rendszerébe.