Most, hogy már mindkét konzol elérhető a piacon, és szépen-lassan futnak be a különböző blockbuster multiplatform címek is, egyre több játékban lehet összehasonlítani a PS5 és az Xbox Series X teljesítményét. Persze, fontos megemlíteni, hogy ezek a konzolgenerációkon átívelő, az új konzolok megjelenésére átportolt launch játékok többnyire nem teljesen adnak valós képet egy-egy masina képességeiről, hiszen ezekben még számos újdonságot nem használnak ki a fejlesztők.
Ezzel együtt azért mindenképpen érdekes a dolog, ha például az alapján döntenénk, hogy a mostanában megjelenő játékok melyiken futnak jobban, vagy ha esetleg abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy mindkét új konzol van otthon, és ki kéne választani, hogy melyiken érdemes játszani... jelen esetben az új Call of Duty: Black Ops - Cold War című anyaggal.
De először szokás szerint térjünk rá a technológiai alapokra. A Call of Duty: Black Ops - Cold War egy szinte teljesen új motoron fut, ahol a renderelő jelentős részét lecserélték már a Modern Warfare megjelenésére, azóta pedig nagyjából a maradékot is.
Az Assassin's Creed Valhalla tesztet is végző, nagyon alapos VGTech munkatársai ezúttal két módon is tesztelték a konzolokat: a 120fps-t nyújtó módban, illetve a raytracinget támogató 60fps-es módban. Elsőként nézzük az előbbit.
Amennyiben a 120fps-es módot választjuk, úgy a játék dinamikus felbontásban fut, és temporális újraépítéssel rakja össze a 4K-s képet. A teszt során a legnagyobb rögzített natív felbontás a 2560x1440 volt, a legkisebb pedig az 1280x1200.
120fps mód | PlayStation 5 | Xbox Series X |
Képkockák | ||
Rögzített képkockák száma | 52592 | 51658 |
Ebből szakadt képkockák (screen tearing) | 1792 | 1933 |
Frame rate adatok | ||
Maximum frame rate | 120fps | 120fps |
Minimum frame rate | 97fps | 92fps |
5th percentile frame rate | 106fps | 99fps |
Frame time adatok | ||
Maximum frame time | 25,28ms | 25,21ms |
Minimum frame time | 7,29ms | 7,23ms |
99th percentile frame time | 15,92ms | 16,67ms |
Frame time - % | ||
0ms - 8,33ms | 0,18% | 0,15% |
8,33ms | 94,15% | 91,9% |
8,33ms - 16,67ms | 5,28% | 6,44% |
Az adatokból egyértelműen kiolvasható, hogy ezúttal mind a két masinán találkozni screen tearinggel, viszont a PS5 sokkal többször és stabilabban tartja a 120fps-t. Ugyebár 120fps-hez egy frame-et 8,33ms alatt kell előállítani, ami a Sony konzoljának 94,15%-ában, a Microsofténak pedig 91,9%-ában sikerül.
A különbség tehát ezúttal kisebb, mint az Assassin's Creed Valhalla esetében, és elmondható, hogy mindkét új gép nagyon tisztességesen pumpálja ki magából a képkockákat, egy-egy pillanatnyi kivételtől eltekintve szinte soha nem esnek be 100fps alá.
Azonban 120fps-t támogató tévéje HDMI 2.1-es televíziója még viszonylag kevés felhasználónak van, így gyanítható, hogy a legtöbben inkább a bevált 60fps-t választják majd, ahol már elérhetőek a raytracing effektusok is.
Itt is dinamikus felbontást használ mindkét gép, hogy tudja tartani a 60fps-t, azonban a legnagyobb mért felbontás itt már tényleg 4K, vagyis 3840x2160, míg a legkisebb 1920x1800. Nézzük az adatokat!
60fps raytracing mód | PlayStation 5 | Xbox Series X |
Képkockák | ||
Rögzített képkockák száma | 27077 | 27080 |
Ebből szakadt képkockák (screen tearing) | 6 | 2 |
Frame rate adatok | ||
Maximum frame rate | 60fps | 60fps |
Minimum frame rate | 58fps | 59fps |
5th percentile frame rate | 60fps | 60fps |
Frame time adatok | ||
Maximum frame time | 33,3ms | 32,01ms |
Minimum frame time | 15,19ms | 16,67ms |
99th percentile frame time | 16,67ms | 16,67ms |
Frame time - % | ||
16,67ms | 99,96% | 99,99% |
Ahogy az látható, ebben a módban, ami gyaníthatóan a legnépszerűbb lesz a felhasználók többségénél, gyakorlatilag nincs különbség a két konzol között, hibahatáron belül vannak egymáshoz képest. Ahogy az a frame time adatokból és a 99th percentile frame time-ból kiolvasható, mindkettő atomstabilan tartja a 60fps-t, a screen tearing pedig annyira elenyésző, hogy gyakorlatilag nem létezik.