Shop menü

JOBBAN FUT AZ ASSASSIN'S CREED VALHALLA PS5-ÖN MINT XBOX SERIES X-EN

És a töltési idők is érdekesen alakulnak, de erre van magyarázat.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Jobban fut az Assassin's Creed Valhalla PS5-ön mint Xbox Series X-en

Míg az Xbox Series X globálisan elrajtolt, addig a PlayStation 5 még csak néhány régióban érhető el, azonban szépen-lassan a különböző tesztelők már rá tudják tenni a mancsukat - nem csak a konzolokra, hanem a folyamatosan érkező multiplatform játékokra is. 

Az ünnepi szezon egyik legjobban várt játéka kétségtelenül az Assassin's Creed Valhalla, a maga remekül megvalósított nyílt világával, érdekes történetével és szép grafikájával. Éppen ezért ez egy remek alany arra, hogy összevessük a PS5 és az Xbox Series X teljesítményét, és hogy melyik hogyan tudja futtatni a játékot.

Először is nézzük a felbontásokat! Mind a két konzol 4K-t igyekszik megcélozni, de dinamikus felbontásban renderel, és temporal injection technikákkal éri el a végső 4K-s képet.

Az NXGamer és a VGTech mérései egyaránt azt támasztják alá, hogy mindkét gép viszonylag ritkán éri el a natív 3840x2160-as felbontást, és jellemzően 2432x1368 (ez volt a legkisebb megfigyelt felbontás) és 2880x1620 pixel között mozog a renderelt kép. Magán a képminőségen ez szinte egyáltalán nem látszik, hiszen ezek a temporális újraépítéses technikák ma már nagyon fejlettek, és a játék jó élsimítást is használ.

Ami azonban sokkal fontosabb, hogy az Assassin's Creed-játékok korábbi konzolos változataival szemben a Valhalla nem 30fps-sel, hanem 60fps-sel igyekszik futni, és a dinamikus felbontásnak hála ezt szeretné tartani, lehetőleg minden áron. Hogy milyen sikerességgel, annak részleteit a lenti táblázat foglalja össze:

  PlayStation 5Xbox Series X
Képkockák    
Rögzített képkockák száma 30385 30268
Ebből szakadt képkockák (screen tearing) 865 4025
Frame rate adatok    
Maximum frame rate 60fps 60fps
Minimum frame rate 50fps 50fps
5th percentile frame rate 59fps 57fps
Frame time adatok    
Maximum frame time 37,28ms 65,21ms
Minimum frame time 14,69ms 13,17ms
99th percentile frame time 18,15ms 18,46ms
Frame time - %    
0ms - 16,67ms 0,58% 1,64%
16,67ms 97,52% 87,28%
16,67ms - 33,33ms 1,83% 11%

Ezek alapján remekül kiolvasható, hogy a PS5 sokkal stabilabban tartja a 60fps-t, hiszen a teszt alatt az idő 97,52%-ban 16,67ms-onként tudta kitolni a képkockákat, míg az Xbox Series X-nél ez csak 87,28%. Jól látszik, hogy az Xbox több időt tölt 30 és 60fps, vagyis 16,67ms és 33,33ms között.

Ennél azonban talán nagyobb probléma, hogy Xbox Series X-en viszonylag rendszeres a screen tearing, ez jól látszik a táblázat tetején. Úgy látszik, hogy a Microsoft konzolján valamiért nem kapcsolta be a Ubisoft a V-syncet.

A töltési idők is érdekesen alakulnak, és némileg félrevezetők, de ezt mindjárt megmagyarázzuk.

Töltési idő a játék indításától a főcím képernyőig:

PlayStation 5: 15,42 másodperc
Xbox Series X: 40,30 másodperc

Töltési idő a főcím képernyőtől a tényleges játékig:

PlayStation 5: 11,34 másodperc
Xbox Series X: 12,16 másodperc

Mint az látható, a főmenüből szinte ugyanolyan gyorsan tölt be a két konzol odáig, hogy már tudjuk irányítani a karaktert, a nagy különbség a játék indítását követően akad - mégpedig óriási különbség. Nos, erre az a magyarázat, hogy az első elindítást követően a PS5-ön nem kell többé megnézni a különböző logókat az indítást követően, hanem a játék rögtön a főcím képernyőig ugrik. Különös, hogy ilyen lehetőség miért nincs Xboxon?

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére